שלום!
נתקלתי בבעיה בקשר לרפואה והלכה.
מצד אחד ידוע בעולם הרפואה שעדיף לא לאכול מלח כי זה בריא של יהיה יותר מידי מלח, כי בלאו הכי בכל אוכל בימינו יש מלא מלח כמו בחומוס ולכן עדיף לא להוסיף.
מצד שני ה"שי למורא" בפירושו על ה"תנא דבי אליהו" מפרש כי נכון להוסיף כמה שרק יותר מלח במאכלים וזה ממש מצוה ויש לומר :להתקדש בקדושתו של השם-יתברך" כשמוסיפים משום שזה ממעט את הסיכוי לקרי.
רציתי לדעת מה כדאי לעשות כי אני עד שראיתי את זה תמיד הקפדתי למעט במלח למרות שברוך ה' אין לי שום בעיות בדם לגבי מלח.
בתודה רבה מראש ושנה טובה!
אין שום בעיה הלכתית בין למעט במלח ובין להוסיף מלח לפי הטעם, כל זמן שהאדם בריא ואין הוראה רפואית למעט במלח.
שלום רב, ביום הכיפורים אי"ה אהיה בחודש השביעי להריוני (שבוע 28). אני מקפידה לשתות המון בהריון גם על מנת לא להגיע למצב של התייבשות וצירים
שלום שמי ל אני רופא כללי בעוד חודש בערך אני אמור להתחיל התמחות ברפואת ילדים בבית חולים, רציתי לדעת בתור רופא מה מותר לי לעשות
שלום רב ..אני סטודנטית לתואר שני בבר אילן – כותבת עבודה בנושא יחס ההלכה לניתוחים פלסטיים . חסר לי מידע ספציפי לגבי 2 נושאים :א.