דימומים עם התקן תוך רחמי
שלום רב ברצוני לדעת מהם הפתרונות ההלכתיים למצב בו יש דימומים כתוצאה משימוש בהת"ר, המקשים להגיע לטבילה, וכיצד ניתן למנוע מצב שאישה תהיה אסורה על
שלום רב. שמעתי שכיום נעשו מחקרים שגילו שליהודים יש מבנה גנטי שונה מלגויים. בהקשר לזה רציתי לשאול מס` שאלות. האם ידוע לכם על מחקר כזה איפה הוא נעשה ועל ידי מי? האם הוא מבוסס והאם הוא מוכיח בצורה חד משמעית שוני ביולוגי? אם כן האם מוכח שוני ביולוגי או גם ייתרון ביולוגי, והאם מבחינה אידיאולוגית ראוי לדעתכם שייעשה מחקר כזה ושהנושא יפורסם ברבים לאור מה שקרה בעבר באירופה ואיך שעיוותו רעיונות דומים, להבדיל, וגם לאור העובדה שזה יכול לעצבן את הגויים. רציתי לדעת בנוסף אם אוכל לפרסם את תשובתכם במסגרת תחקיר על שואה והדת היהודית שנוגע גם לשאלת עם הסגולה. אודה לתשובתכם המהירה.
פרופ' בת שבע בונה-תמיר כתבה על הנושא הזה מספר מאמרים וספרים. ברמה העקרונית מדובר על פרופיל מסויים של סמנים גנטיים שמצוי יותר בעם אחד מאשר בעם אחר. אין במחקרים אלו כדי להצביע על פרט מסויים שהוא בעל פרופיל גנטי יחודי, אלא ברמה הסטטיסטית – הפרופיל של היהודים הוא אופייני לעם היהודי. לדוגמא: הפרופיל הגנטי של יהודי מרוקו דומה מאוד לזה של יהודי פולין אך שונה מאוד מהפרופיל של ערביי מרוקו או מגויי פולין. פרטים נוספים תוכל למצוא על ידי חיפוש ועיון במאמריה של פרופ' בת שבע בונה-תמיר.
[סקירה פופולארית של מחקרים עדכניים בנושא זה מובאת במאמר בגלילאו על גנטיקה יהודית.(18.10.2010)]
שלום רב ברצוני לדעת מהם הפתרונות ההלכתיים למצב בו יש דימומים כתוצאה משימוש בהת"ר, המקשים להגיע לטבילה, וכיצד ניתן למנוע מצב שאישה תהיה אסורה על
שלום, רציתי לברר האם עושים פדיון הבן , לבן בכור עם תסמונת דאון בתודה מראש.
לאחרונה עברתי הטרייה עמוקה בכף הרגל, עקב נמק וזיהום. כחלק מתאריך הריפוי, הוצמד לי מכשיר בשם VAC, אשר שואב באמצעות וואקום את ההפרשות מן הפצע,
איזה זכות מוסרית/תורנית/אתית, יש לרופא בעת ביצועו את המתת חסד שמבקש אדם (ןבה"מש מאשר) הרי אין הרופא מחויב!! תמיד לדאוג לרפואתו של אדם? נכונים הדברים