האם לפי ההלכה כל שימוש באמצעים למניעת הריון הוא אסור מכל כל, או שיש אמצעים שמותר להשתמש בהם וזה פחות חמור מבחינת ההלכה? ברור שזה לא לרוח ההלכה כלל, אך ישנם היתרים מסוימיים לכך? כמו למשל אם זוג צעיר רוצה להתחתן אך לא יכול להרשות לעצמו עדיין ילדים ורוצה לחכות מעט?
א. יש הבדלים הלכתיים בין האמצעים השונים למניעת הריון.
לכן, אם מבחינה רפואית אין מניעה (וזאת צריך לקבוע רופא הנשים המטפל) עדיפות ראשונה: היא לגלולה.
עדיפות שניה: היא להתקן תוך רחמי (IUD) שאיננו מפריש הורמונים.
עדיפות שלישית: נרות הפוגעים בתנועתיות הזרע כמו, למשל, Glovan.
ב. ברמה הרפואית: ככלל, מבחינה רפואית מאוד לא מומלץ לדחות את מועד הלידות הראשונות, לאור העובדה שאחוז קטן מהנשים סובלות ממה שקרוי בלות מוקדמת, דהינו משך הזמן בו הן מסוגלות להכנס להריון הוא קצר מאוד.
לכן מומלץ לעשות מאמץ, וללדת את הלידות הראשונות מוקדם ככל האפשר, אחרי הנישואין.
ברמה ההלכתית:
יש צורך להתיעץ עם רב מובהק שמכיר את השואל.
מקורות:
אנצקלופדיה רפואית הלכתית כרך ד' ערך מניעת הריון, עמ' 160 – 85.
ובמקורות המצוינים שם.
ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject49.asp
ניתן לעיין באינציקלופדיה הרפואית הלכתית בספרית מכון שלזינגר.
וגם בקישור:
https://www.medethics.org.il/db/
ניתן גם לרכוש את הספר דרך אתר האינטרטנט של מכון שלזינגר https://www.medethics.org.il
או בטלפון 6555266 02
מהי עמדת החוק בנוגע למניעת ילידת ילד החולה בעיוורון צבעים?
שלום. במסגרת עבודת חקר בתושב"ע שאני וחברה שלי צריכות להגיש, בשביל הבגרות בתושב"ע בחרנו לחקור את הנושא של תרומת אברים, והשתלת אברים מבחינת ההלכה. רצינו
שלום רב אשה בחודש התשיעי להריונה עם סכרת הריון גבולית (כאשר אינה אוכלת מרגישה סחרחורות חזקות) האם חייבת לצום בט` באב? בכבוד רב