דחיית נידה
שלום וברכה, אני כארבעה חודשים לאחר לידה בקיסרי. רופא המשפחה והמנתח ציווה עלי להיזהר מלהיכנס להריון במשך כל השנה הראשונה שלאחר הלידה. ומכיוון שאני מני'קה
שלום הרב מרדכי הי"ו
במאמר שלבי לידה אצל הרמב"ם, (שאינו מופיע בספר החדש, וישנו ב"סדר נשים"), הרב מחדש שיש שלב טרום-לידה שבו לנוכחות ה"דולה", יש מספיק משמעות, עד כדי להתיר לה לנסוע לבית החולים ללוות יולדת, אף שבעלה גם מתלווה אליה, ויותר מכך, יהיה מותר ל"דולה" לנסוע ממקום ישוב אחר לבית החולים. עד כמה שלמדתי עד עתה, זו קולא.
בהצלחה בכל, וכל טוב
א. נ.
ראה בספר 'רפואה מציאות והלכה – לשון חכמים מרפא' (מכון שלזינגר, תשע"ב), סימן ו.
לגופו של עניין, אין שום הבדל אם יולדת בזמן שצועקת בחבליה (השלב הראשון של הלידה) רוצה שמן, או שרוצה דולה
שלום וברכה, אני כארבעה חודשים לאחר לידה בקיסרי. רופא המשפחה והמנתח ציווה עלי להיזהר מלהיכנס להריון במשך כל השנה הראשונה שלאחר הלידה. ומכיוון שאני מני'קה
שלום אני עובדת עם נכים המוגבלים מבחינה פיזית ושיכלית ,התלויים ב100 % במטפלים בהם! במסגרת העבודה יש צורך להשאר שבתות דבר זה עלול להביא לחילול
שלום, אני צריכה לקחת כדורים יומיים לתקופה ארוכה, פחות או יותר באותה שעה. באופן עקרוני, הכי נוח, לקחת את הכדור בבוקר. ההתלבטות שלי היא לגבי