צום תשעה באב לאחר ניתוח שרוול קיבה
שלום רב, בתשעה באב אהיה חודש ושבוע אחרי ניתוח שרוול. הרופאה טוענת שבשנה הראשונה אסור לצום כלל, ובשנה השנייה צריך לשתות מים בשיעורים. זאת ההנחיה
האם ישנה חובה רפואית, מוסרית או אתית להגיש עזרה רפואית לאוייב
פצוע ומנוטרל בשדה הקרב כאשר אין חשש לסיכון עצמי? אנא עיזרו לי בדחיפות לצורך עבודה סמינריונית במשפטים! תודה מראש!
הנושא מוצג כאן בצורה כללית מדי.
ניתן לענות ברמת העיקרון:
יש חובה מוסרית לטפל גם בפצועי אויב.
השאלה נוגעת לסדרי קדימויות.
למשל:
בעת קרב כשניתן לטפל בפצוע אחד מתוך שניים, האחד הוא חייל שלנו, והשני פצוע אוייב, כאן נכנסים לשיקול גם נושאי קדימויות.
הכוונה בסיסית זו יכולה לעזור לך עכשיו לנתח מקורות בנושא.
שלום רב, בתשעה באב אהיה חודש ושבוע אחרי ניתוח שרוול. הרופאה טוענת שבשנה הראשונה אסור לצום כלל, ובשנה השנייה צריך לשתות מים בשיעורים. זאת ההנחיה
שלום, לאחרונה בהמלצת הרופא התחלתי לקחת איקאקלומין, זהו החודש השני בו אני מנסה עם תרופה זו, הרופא הגדיל לי את המינון לחודש זה ל3 כדורים
Shalom rav, I was just asked the following question, which I would like to present to you. The lady who asked me is pregnant in
האם אדם המוגדר ע"י הרופאים כחולה נפש (מאניה דיפרסיה) פטור מקיום מצוות ועבודה רוחנית?