שלום. לצורך עבודת מחקר שלי על הורים המסרבים לטיפול רפואי לילדיהם, עד למקרי מיתה, אני נזקקת לחומר על פי ההלכה. ברשותי מספר מאמרים, ואני רואה כי קיימים חילוקי דעות בנושא. אשמח לקבל כל תגובה בנושא-לגבי פסיקת ההלכה באופן כללי.
בנוסף, מהו בדיוק נשמת אברהם…….?
תודה.
נתחיל עם שאלתך השניה.
ה"נשמת אברהם" היא סדרת ספרים (6 כרכים) הטובה ביותר בין ספרי ההלכה העוסקת ברפואה והלכה לפי סדר השולחן ערוך.
יש לה תוכן מפורט, מפתח מפורט והסכמות מגדולי הפוסקים.
ניתן לרכוש את הסדרה דרך מכון שלזינגר. רכישה מקוונת ניתן לבצע דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
כמו כן ניתן לעיין בה באינטרנט דרך אתר המכון. להלן קישור לעמ' החיפוש בנשמת אברהם:
https://www.medethics.org.il/db/NA.asp
לשאלתך הראשונה:
הורים הם האפוטרופוסים הטבעיים על ילדיהם, מבחינת החוק בישראל. גם על פי ההלכה להורים יש חובות לדאוג לילדיהם ובידם סמכות לנהוג כך לטובת הילדים, ומשיקולים אלה בלבד.
דיון מפורט יותר עם הפניות ביבליוגרפיות רבות נמצא במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA8/R0081019.asp
I know of your institute from my time working at Ha'Emek medical center (and from a remote elective at Sha'arei Zedek.) We have a small
Lechavod Rabbi Dr. Mordechai Halpern, I am a first-year nursing student at Machon Tal and an ola chadasha. I thoroughly enjoyed the lectures on
שלום רב שמי מיטל אני סטודנטית למשפטים ומעונינת לדעת איזה מקורות מסבירים על נטילת איברים בהלכה ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט … כמו כן איך