אוננות האשה במצב של חוסר סיפוק ביחסי האישות
לכבוד הרב שלום. אני פונה לרב עם שאלה די רגישה שאני לא מוצאת לה פתרון. אני ובעלי נשואים ב"ה שנתיים. שנינו בעלי תשובה, אני חונכתי
מה המקור של הוספת שבעה נקיים? האם זה נכון שנשים קיבלו על עצמן? האם דבר כל כך משמעותי בחיי הזוגיות מתקבל בכזאת קלות,רק בגלל שנשים קיבלו על עצמן?האם יכולה להיות אפשרות שרבנים יבטלו את הגזירה הזאת מתוך נימוק הלכתי?
א. חיוב ספירת שבעה נקיים איננו נובע מ"קבלת נשים". והאומר כך טועה ומטעה.
ב. החיוב לספור "שבעה נקיים" מפורש בתורה (ויקרא טו,כח) לגבי אשה זבה.
ג. מאחר והאבחנה בין אישה זבה לבין אשה נידה (שמן התורה איננה חייבת בשבעה נקיים אלא בהשלמת ז') אינה קלה ורוב הציבור איננו מסוגל לעמוד בה, לכן קבעו חכמים (זו לא קביעת נשים) שבכל דימום וסתי רגיל של האשה יש לספור שבעה נקיים.(רמב"ם הלכות איסורי ביאה, פרק יא, הלכה ג)
ד. קיימים מצבים הרבה פחות שכיחים בהם ההחמרה נובעת מקבלת נשים ולכן יש להם יחס מיוחד בדברי הפוסקים.
לכבוד הרב שלום. אני פונה לרב עם שאלה די רגישה שאני לא מוצאת לה פתרון. אני ובעלי נשואים ב"ה שנתיים. שנינו בעלי תשובה, אני חונכתי
שלום, אני נמצאת כעת בשבוע רביעי+יום אחד להריון. ביום כיפור אהיה בשבוע שישי להריון. אני יודעת שהסיכון,חלילה,להפלה גבוה בחודשים ראשונים ובחודש הראשון בפרט, ולכן יש
ב"ה שלום שמי אורי ראובן ת.ז 5357922 כיום מטופל במחלקה המטאלוגית בקפלן אני עומד כיום בפני ששאלה מהותית שעומדת על הפרק. אני חולה מזה כ-7