אישה שרוצה ניתוח קיסרי ללא הצדקה רפואית
היכן ניתן למצוא חומר הלכתי לגבי אישה שרוצה ניתוח קיסרי בלי שום הצדקה רפואית?
שלום כבוד הרב
אני מבקש את התייחסותכם לנושא שהופך להיות בוער יותר ויותר בדורנו של הזרעת רווקה. מה הם הצדדים לאיסור ומה הצדדים להיתר ובאילו תנאים נראה להקל. מה מעמד הוולד הנולד מהזרעה זו. והאם המוזרעת נחשבת לקדשה? אני מבקש לצרף גם את המקורות על פיהם הגעתם לפסיקתכם.
אודה על תשובה מהירה ככל האפשר.
בתודה רבה
א ש
הסיבה לאיסור זה הוא החשש שהצאצא מהתרומה האנונימית יפגש עם אחותו מאביו, וישאנה לאשה וילדיהם, לכשהדבר יוודע, יהיו ממזרים.
ראה מאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הגדרת הורות וזכות איתור השורשים הביולוגיים". ניתן לצפות במאמר כאן.
ב. ראה גם במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (מהדורה חדשה תשס"ו) כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון.
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר
ג. לסיכום: ככלל, ההלכה איננה תומכת בכניסה להריון של נשים רווקות, גם אם ההפריה נעשית מתרומת זרע.
במידה ובכל הוחלט על הזרעה, חייבים להקפיד שהזרע לא יהיה מתורם יהודי אנונימי.
כלומר: אם התורם הוא יהודי, קיים איסור לקבל תרומה אם האנונימיות נשמרת. כאשר קבלת תרומת זרע אנונימית אסורה לחלוטין על פי ההלכה, ועלולה ליצור לצאצא קשיי חיתון בעתיד.
ד. מאחר ולא מדובר כאן בביאה אסורה, המוזרעת, לכאורה איננה מוגדרת כקדשה.
היכן ניתן למצוא חומר הלכתי לגבי אישה שרוצה ניתוח קיסרי בלי שום הצדקה רפואית?
שלום רב! רציתי לשאול: אשה שעשתה הפסק ביום שני בצהרים, ביום שלישי שכחה לבדוק וביום רביעי בדקה כרגיל פעמיים וגם סמוך לשקיעה. מה דינה? לטבול
אני צריכה ללדת בראש-השנה. השנה החג יוצא 3 ימים…כולל שבת. במידה ואכן אלד בחג, התעוררו מספר שאלות: מה דין מלווה -בעלי- שבא איתי ללידה? האם
שלום,אני סטודנטית לסיעוד ולאחרונה התחלתי לעבוד בבבית החולים, אבל הבעיה שעבודה בשבתות (אחת לחודש בערך) היא חלק מחייב. אז הסבירו לי איך לעשות דברים בשינוי