תרומת זרע בהלכה (היתר או מצווה)
האם מותר על פי ההלכה לתרום זרע? האם זה ראוי או אף מצווה לעשות זאת?
ראשית אני רוצה לומר שאני נהנה מאוד לקרוא את ערכי האינציקלופדיה אותם אתם מפרסמים באתר,מעבר להיותם מעניינים לכשעצמם, הם מחזקים אותי מאוד באמונה ואני מתפעם בכל קריאה מחדש ממעשי ידי הבורא יתברך שמו. אז תודה !!!
שנית, הערה שביקשתי להציג (ייתכן שאני טועה אבל אשאל זאת בכל אופן)
בערך הריון בפסקה המתארת את משך ההריון כתוב:…"חישוב זה הוא מיום הביאה, היינו מיום ההפריה ויצירת העובר".
עד כמה שאני יודע אין זה מן ההכרח שיום ההפריה ויצירת העובר יחול ביום הביאה דווקא,מכיוון שכידוע הזרע "חי" 72 שעות בעוד שהביצית 24 שעות בלבד,כלומר יתכן שיום הביאה חל לפני יום ההפריה למעשה.
אשמח לקבל תשובה בעניין,ולהוסיף ידיעות באם אני טועה.
תודה רבה
שנזכה לגאולה בקרוב אמן
ראשית תודה.
א. תיקון קל: משך חיי הביצית הלא מופרית היא הרבה פחות מ24 שעות אחרי הביוץ.
ב. לשאלתך: כבר בתלמוד ובפוסקים מובא העיקרון לפיו מועד הפקידה (ההפריה) יכול להיות עד 3 ימים לאחר קיום היחסים.
ראה למשל בשאלת הרב הישיש אב"ד טרטקוב, שהובאה בשו"ת נושע ביהודה מהדו"ק, אבן העזר סוף סימן ס"ט.
האם מותר על פי ההלכה לתרום זרע? האם זה ראוי או אף מצווה לעשות זאת?
שלום ברצוני לברר ממה מיוצר בדרך כלל האלכוהול שנמצא בבשמים בימינו האם מיוצר מחיטה? והאם בשמים בימינו ראויים לאכילה כי יש אגדות על חיילים רוסיים
בס"דשלוםהאם יש להתיר לחולה פסוריאזיס לגלח את שערות ראשו במספר 0 כולל שערות פאות הראש, ולהסתמך על הדעה המקלה המופיעה בשו"ע? מצאתי בנשמת אדם (נשמת
אני מתכננת בע"ה להשאר בבית עד כמה שניתן במהלך הלידה (בלידה הקודמת הגעתי לבי"ח בפתיחה של 6) בהנחה שאיין דימום ואין לי אפשרות לדעת באיזו