מד"א- צניעות
שלום, אני מתנדבת במד"א ובכורח תפקידי יש מקרים בהם עלי לעשות הפשטה מלאה לגבר מפני חשש לפגעים באיזורים מסויימים. האם הדבר מותר לי למרות שזה
הגמרא בחגיגה שואלת האם נערה בתולה שנכנסה להריון מותרת לכהן גדול, וממשיכה בשאלה האם יש לחשוש לדעת שמואל שאומר שאפשר להכניס מישהי להריון בלי להוריד לה דם, או לא חוששים. בהמשך הביאו מקרה שאפשר שאשה תכנס להריון מזרע שהיה במים. האם קיימים המצבים האלו?
לשאלה הראשונה: האפשרות לקיום יחסים בלי לפגוע בקרום הבתולים קיימת גם היום והיא אפילו שכיחה מאוד בגיל הנישואין המקובל.
כדאי לעיין במאמרו של ד"ר אורי לוי אסיא נז-נח עמ' 83-91, ובמאמרו של הרב יועזר אריאל, גם כן מאסיא נז-נח עמ' 62-82. חוברת אסיא היא בהוצאת מכון שלזינגר.
לשאלה השניה:
האפשרות קיימת אך היא נדירה משום שכדי שתאי הזרע ימשיכו לחיות במי האמבטיה על מי האמבטיה להיות גם במצב בסיסי (ההיפך מחומצי) במידה הנכונה, וגם להיות איזוטוניים (עם לחץ אוסמוטי הזהה ללחץ האוסמוטי של נוזלי הגוף). שילוב כזה הוא נדיר ביותר אך לא בלתי אפשרי.
שלום, אני מתנדבת במד"א ובכורח תפקידי יש מקרים בהם עלי לעשות הפשטה מלאה לגבר מפני חשש לפגעים באיזורים מסויימים. האם הדבר מותר לי למרות שזה
ב"ה שלום רב אשה שהמחזור שלה קצר והביוץ חל בערך ביום ה -11.ניסתה עם כדורים והם משפיעים עליה לא טוב. הרב שלה התיר לה במקרה
אשה בחודש ברביעי להריונה (הריון ראשון) , שאיננה מוגדרת בסיכון, אבל צמה בדרך כלל באופן מאד קשה (חולשה, הקאות וכדו`), האם אפשר להקל לעניין הצום