טיפול באויב
מחפשת חומר על טרור ואיכות טיפול, האם מחובתינו לטפל במחבלים, עד כמה, באלו משאבים, ובמקרה של משאבים מוגבלים בבי"ח האם ניתן להעדיף טיפול של יהודי
שלום רב
אני פיזיותרפיסט.
לאימי ישנם כאבים במרפק ( tenis elbow) והיא ביקשה שאטפל בה.
צדדי הבעיה הן:
1.הטיפול יכול לעשות חבלה פנימית (שט"ד פנימי קטן) בזמן המוביליזציות.
2. מצד שני- תור בקופת חולים בממצוע לפיזיותרפיה לוקח כ- 3 חודשים ולכן יתכן וזה כאילו אין אחר שיכול לטפל בה.
3. יש הסכמת האם על כך שהטיפול יכול להיות מכאיב.
האם אפשר לטפל בהורה או לא?
כמו כן אודה אם תשלחו לי מקורות בנושא.
בתודה ובברכה
אם הטיפול בהורה חוסך לו סבל ו/או כאב לעומת טיפול על ידי אדם זר במערכת, מותר לטפל בהורה לבקשתו.
הסיבות להיתר הם לא רק בגלל העובדה שמדובר בספק ולא בודאי דימום, אלא אפילו אם טיפול חיוני להורה כרוך בדימום, מותר לבן לבצע אותו בהסכמת ההורה אם טיפול של הבן מונע בסופו של דבר סבל מיותר מההורה.
מקורות: 1. שו"ע חלק יו"ד סי' רמא סעיף ג' בהגה הרמ"א.
ב. נשמת אברהם כרך ה' חלק יו"ד, סי' רמא ס"ק א, ובמקורות המובאים בנשמת אברהם שם. להלן קישור לנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.241.asp
מחפשת חומר על טרור ואיכות טיפול, האם מחובתינו לטפל במחבלים, עד כמה, באלו משאבים, ובמקרה של משאבים מוגבלים בבי"ח האם ניתן להעדיף טיפול של יהודי
ביום החמישי לספירת שבעה נקיים התבלבלתי בהלכות. באותו יום עשיתי הפסק טהרה בבוקר ולפני השקיעה עשיתי בדיקה של שבעה נקיים. יום למחרת לא עשיתי בדיקה
האם ניתן לאשפז בן אדם כנגד רצונו שחולה במחלת נפש (סכיזופרניה למשל)?
שלום. אני סטודנטית לסיעוד שנה רביעית בהדסה ובמסגרת הלימודים הקלינים שלנו התבקשתי להגיע למשמרת בשבת. האם מותר לי להגיע לבית חולים במסגרת לימודים בשבת? אם