תמיכה בהחלטות הנוגעות לטיפול בילד עם מוגבלויות ומומים מולדים
שלום.אני אחות במקצועי, עוסקת שנים רבות בטיפול בילדים ובבעלי מוגבלויות. לאחי הצעיר בת עם ליזאנצפלי כבת 6 שנים, ולפני שבוע אובחן בנו הקטן בן החודשיים
הרב הלפרין,
מה עמדתך לגבי מקרה בו יחתכו ראש של בהמה ויחברו אותו לבהמה אחרת באופן שהיא תשמש לו כ"מכונת חמצן" כלומר ינשימו אותה אקטיבית וידאגו שהלב יזרים חמצן למוח החדש שחברו?
זה יכול לתת מצב של תנועת שרירי הראש שקשורה לעובדה שהמוח עדיין לא מת, למרות שהיא נשחטה לגמרי.
לכאורה מי שינגוס בצד גוף הבהמה שבו פועם הלב – לא יעבור על "אבר מן החי" – בגלל שזה כמו זנב הלטאה, אבל השאלה לדוגמא לגבי הלחי – האם תחשב מפרכסת כל עוד המוח חי למרות שהותז הראש לגמרי?
במשנת אהלות (סוף פרק א) מפורש שאדם, בהמה וחיה אשר "הותזו ראשיהם — אף על פי שמפרכסים טמאים, כגון זנב של לטאה שהיא מפרכסת".
משמעות המשנה היא שמייד עם התזת הראש הגופה מטמאה טומאת מת, בין חלק הגופה הכולל את רוב הגוף אע"פ שהלב שבו עדין פועם, ובין הראש עצמו, אע"פ שהמוח עדין פועל פרק זמן קצר.
שלום.אני אחות במקצועי, עוסקת שנים רבות בטיפול בילדים ובבעלי מוגבלויות. לאחי הצעיר בת עם ליזאנצפלי כבת 6 שנים, ולפני שבוע אובחן בנו הקטן בן החודשיים
באלו בתי חולים בארץ הנושא של טומאת כוהנים מטופל? האם יש משהו שמסוגל לדווח מה המצב בנושא זה במקומות שונים?
רציתי לדעת אם מטעם ההלכה מותר לחתום על טופס תרומת אברים לאחר המוות… האם יש עם זה בעיה כלשהי? תודה רבה!
בס"ד ב"ה זיכני הקב"ה ואני בהריון שבוע 23, ההמוגלובין שלי נמוך (בתחילת ההריון היה 11.9 ונטלתי כדור ברזל אחד ליום ובבדיקה ב25/07/07 ירד ל-10.3 ומאז