שאלה באתיקה רפואית
למען. הגילוי הנאות, אציין כי הגיעה לידי חוות דעת משפטית בנושא, ואני מבקש לקבל חוות דעת על פי דעת תורה: רופא בכיר, ננזף בישיבת המחלקה
ידוע לנו שבשליש הראשון של ההריון התשמיש לא טוב לאישה ולולד ובשליש השני טוב לולד אך לא לאישה ובשליש השלישי טוב לשניהם.הלכך רציתי לדעת מה היא בדיוק תדירות יחסי הישות המומלצת לבני זוג כאשר האישה בהריון ונבקש מכב` לציין מה התדירות המומלצת בכל אחד מהשלישים (הראשון השני והשלישי) שכן אשתי עתה בחודש הראשון ואנו נמנעים לחלוטין מתשמיש מחשש לגרימת נזק. כמו כן רציתי לדעת עוד מה בנוגע לחודשי ההריון המתקדמים בהם הבטן מקשה על קיום יחסי הישות, האם יש להימנע בחודשים המתקדמים מתשמיש או שמא ניתן לשנות את התנוחות (דבר שבדרך כלל אסור). נודה לך באם תפסוק לנו על דרך החומרה
אין כלל הלכתי שווה לכל, כי הדבר תלוי במידה רבה במצב, כמו למשל הרגשתה של האשה בשליש הראשון של ההריון.
לכן כדאי לזכור את הכלל הקובע למעט בלפחות בכ 50% את התדירות בשליש הראשון של ההריון,
בשליש השני יש למעט מהרגיל אך לא באופן הקיצוני של השליש הראשון.
ובשליש השלישי אין הגבלות פרט לקשיים הטכניים שקיימים לפעמים (בד"כ לא), ולרצון ההדדי של בני הזוג.
למען. הגילוי הנאות, אציין כי הגיעה לידי חוות דעת משפטית בנושא, ואני מבקש לקבל חוות דעת על פי דעת תורה: רופא בכיר, ננזף בישיבת המחלקה
לכבוד הרב שלום 1. ברצוני לדעת האם הגלולה למניעה בזמן הנקה טובה גם כאשר איני מניקה באופן מלא? משום שאני סטודנטית 2.במסגרת הלימודים שלי ברצוני
בס"ד חולה שהקיא בשבת וכל זקנו ופאותיו התלכלכו האם מותר לו בשבת לרחוץ שערותיו ולסרקם ע"י יהודי או נכרי בגדי חולה האם מותר לכבס בחול
שלום. ראשית, אציין למען ה"גילוי הנאות" ששלחתי את השאלה הזאת ביום חמישי שעבר לצוות מכון פועה. מכיוון שעד כה לא קיבלתי תשובה, ומפאת דחיפות העניין