הוצאת שכבת זרע לבטלה ברמב"ם
רציתי בבקשה לברר על ידכם את דברי הרמב"ם בעניין הוצאת שכבת זרע, והאם יש לכך סימוכין כיום מעולם הרפואה."שכבת זרע היא כח הגוף וחייו ומאור
שלום רב!
רציתי לשאול: אשה שעשתה הפסק ביום שני בצהרים, ביום שלישי שכחה לבדוק וביום רביעי בדקה כרגיל פעמיים וגם סמוך לשקיעה. מה דינה?
לטבול ביום שלישי- יום שני יהיה ההפסק ויום רביעי ראשון לנקיים?
או לטבול יום רביעי שאז יקרא הפסק ויום חמישי ראשון לנקיים?
תודה רבה
לצערנו בשבועות האחרונים פרוייקט השו"ת הושבת בשל אבלות במשפחה, והשאלות טופלו באיחור של כמה שבועות.
אם ההפסק ביום שני בצהרים היה עם "מוך דחוק" עד הלילה (ליל שלישי) לדעת הגר"ע יוסף (בספרו טהרת הבית ח"ב עמ' שי"ב) המוך הדחוק עולה כהפסק טהרה וכבדיקת יום ראשון ומתחילה לספור ז' נקיים מיום שלישי, וטובלת בשבוע הבא ביום שני בלילה (ליל שלישי).
(אמנם לדעת פוסקים אשכנזים רבים המוך איננו עולה לבדיקת יום א')
אם לא היה "מוך דחוק" הבדיקה שנעשית ביום שני לא מועילה כהפסק טהרה. אמנם יום רביעי הוא נחשב כיום הראשון לנקיים. ולכן יום הטבילה הוא יום שלישי בלילה (ליל רביעי).
על השיטות השונות ראו בספר פתחי טהרה לרב יצחק בן אברהם אמסלם (בית שמש התש"ס) סי' לז.
רציתי בבקשה לברר על ידכם את דברי הרמב"ם בעניין הוצאת שכבת זרע, והאם יש לכך סימוכין כיום מעולם הרפואה."שכבת זרע היא כח הגוף וחייו ומאור
שלום רב, אני פונה אליכם בעקבות פרסום בעיתונות, שממנו הבנתי כי אתם עוסקים בנושאים מעין אלה. המודעה הפנתה למספר 1-800-339-339, אולם שם נתקלתי בהודעה שלפיה
על מנת לקבוע פסק הלכה בנושא "בדיקה מחומשת" / "תבחין מחומש" המתבצעת ע"י בדיקת חלבון עוברי אנו זקוקים לנתונים הבאים, במידה ותוכלו לסייע בידינו- (1)