חובת הרופא לרפא וחובת החולה להתרפא
אני מעוניינת לדעת היכן אוכל למצוא חומר נוסף על חובת הרופא לרפא וחובת החולה להתרפא (מאתרים ו/או ספרים). גם מן המשפט הישראלי וגם מן המשפט
שלום הרב הלפרין
מקווה ששלומך טוב,
אני מלמד עכשיו בכולל אצלינו נדה ואשמח לעזרתך בהבנת המציאות הפיזולוגיות:
הגמ' בנדה נז: אומרת שאשה שיצא דם במי רגליים שלה – אם עומדת טמאה, והגמ' מסבירה משום שחזרו מי רגלים למקור והביאו איתם דם מהרחם
שאלו האברכים – כיצד מציאות זו מסתדרת עם המבנה האנטומי?
האם ידועה כזו תופעה?
אם יש חומר בעניין אשמח לקבל
תודה רבה
ל
כשהאשה עומדת, נקב השופכה (ממנו יוצא השתן) נמצא מעל נקב הנרתיק.
כשהשתן יוצא (שלא בקילוח בלחץ גבוה), הוא זורם למטה ובדרכו יכול להכנס מעט לנרתיק ולצרף אליו נוזלים משם.
דם בשתן במצב כזה יכול להיות שהוא דם נדה שצורף לשתן, ולכן אוסר שהרי רוב דמים מן המקור.
כשאשה יושבת, השתן היוצא מן השופכה איננו עובר דרך הנרתיק משתי סיבות:
האחת: משטַח "פי שופכה / פי נרתיק" איננו אנכי אלא יותר אופקי (לפחות מבחינת פי הנרתיק),
השניה: השתן יוצא ישירות בקילוח, כאשר שגם קילוח בלחץ נמוך דיו למנוע מעבר השתן דרך פי הנרתיק.
אני מעוניינת לדעת היכן אוכל למצוא חומר נוסף על חובת הרופא לרפא וחובת החולה להתרפא (מאתרים ו/או ספרים). גם מן המשפט הישראלי וגם מן המשפט
דחוף – צום ביום כיפורשלום רב, אני מצטערת ששואלת כל-כך מאוחר, פשוט לא נתפס שיום הכיפורים כבר בפתח. אני בהריון שני שבוע 23 (כלומר, אהיה
שלום רציתי לדעת האם בהריון בכללי ובתחילתו בפרט מותר לעשות את כל הצום והתענית החלים במשך השנה? מה אומרת ההלכה? תודה ויום נעים
What are the Halachic issues to be aware of when discussing sperm donation?