צום יום הכיפורים בהנקה מלאה
שלום לרב. בשעה טובה ילדתי תינוק בט"ו אלול השנה. התינוק ניזון מהנקה בלבד, בתדירות של כל שעתיים בערך. מניסיון העבר, כשניסיתי לצום עם תינוק שרק יונק,
מהי דעתה ההלכה בנוגע לתרומת זרע אנונימית,
והיכן יש מקורות הלכתיים לכך?
א. על פי ההלכה אסור לקבל תרומת זרע, אם יןןצר מצב בו האב של הצאצא ישאר אנונימי.
הסיבה לאיסור זה הוא החשש שהצאצא מהתרומה האנונימית יפגש עם אחותו מאביו, וישאנה לאשה וילדיהם, לכשהדבר יוודע, יהיו ממזרים.
ראה מאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הגדרת הורות וזכות איתור השורשים הביולוגיים". ניתן לצפות במאמר לינק הבא: https://www.academy.ac.il/bioethics/new/articles/horut_halperin.htm
ב. ראה גם במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteheb/pricelist.asp
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject81.asp
שלום לרב. בשעה טובה ילדתי תינוק בט"ו אלול השנה. התינוק ניזון מהנקה בלבד, בתדירות של כל שעתיים בערך. מניסיון העבר, כשניסיתי לצום עם תינוק שרק יונק,
שלום רב, רציתי לברר לצורך עבודה אקדמית: האם יש קשר בין טבילה במקווה לשמירה על הבריאות, הנפשית והפיזית? האם יש קשר בין טבילה לפוריות? האם
ישאו הרים שלו'פנה אלי תלמיד מהישיבה לגבי הסרת שער הפנים שלו.היות שאנו מכירים, 'הכרת פניו ענתה בו' שלא בגנדרנות עסקינן,אלא בנראות שבסטנדרטיים ההווים, יש בה
שלום לפני כשנה התקנתי התקן מירנה. כל יתר האמצעים לא התאימו לי- ההתקן הומלץ לי מסיבות בריאותיות ע"י רופא נשים. מאז, יש לי דימום מועט