המתת חסד במשפט עברי
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י
אני בת 41, אם לחמישה (3 בנים ו2 בנות). אני פוחדת להכנס שוב להריון מכמה סיבות: 1. גילי והאפשרות למומים בילדים. 2. כח. אני מרגישה שכבר אין לי כח וסבלנות לעוד תינוק. 3. כלכלית, אין לנו כסף להחזיק עוד ילד (גם כך אנו חיים בצמצום). האם לפי ההלכה מותר לי להשתמש באמצעי מניעה?
ככלל, הפוסקים מתירים שימוש באמצעי מניעה לאחר גיל 40.
החלטה על סוג אמצעי המניעה העדיף צריכה להתקבל בתיאום בין הרופא המטפל והרב הפוסק. (אליו יש לפנות באופן אישי).
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י
לכבוד מערכת אסיא שלום רב ראיתי פעם מאמר, כמדומני באסיא, שמבאר את המשנה בנדה יז: אודות עליה חדר ולול, המבאר את המשנה בהתאם למציאות הידועה
בס"ד שלום, בשיעור האחרון בקורס דנו בשימוש באמצעי מניעה, לא ברור לי האם השימוש בגלולה להפסקת הריון (גלולה צרפתית חמור יותר משימוש בהתקן תוך רחמי?
Dear Rabbi Halperin – I have a question regarding Jewish parentage and sperm donation. If a child of a non-Jewish mother was conceived via IVF