עבודה בנושא המתת חסד
אני עושה עבודה על המתת חסד. הנושא מעניין אותי מאוד והייתי רוצה לדעת גם בשביל העבודה וגם בשבילי… מהן הפירצות {אם ישנו פירצות} לגבי המתת
אשה שהתגיירה כדת וכדין נשארת יהודייה גם אם לא שמרה אחר כך את כל המצוות, ואפילו אם נטשה חלילה את יהדותה. (יו"ד רסח, יב) לעומת זה, אשה שבשעת גירותה לא קבלה עליה מחוייבות לכל המצוות אין תוקף בגירות להרבה דעות. (ראו מאמרו של הרב דוד בס, "תוקפו של גיור בדיעבד – אם הגר אינו שומר כל המצוות", תחומין, כרך כג עמ' 186)
לכן, אם תהליך הגירות נעשה על ידי רב מוסמך ובקי, האשה בחזקת יהודייה לכל דבר, גם אם התברר אחר כך שלא מקפידה על כל המצוות, והוולד גם כן הוא יהודי.
בנוסף, יש מחלוקת גדולה בין פוסקי זמנינו לגבי ייחוס וולד פונדקאית, האם תלוי באמא הפונדקאית או באמא של הביצית. (ראה נשמת אברהם, אבן העזר סי' א, ס"ק ו:9, ובספרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, "לשון חכמים מרפא – רפואה מציאות והלכה" עמ' 23-25) לכן, גם אם היה חשש כל שהוא לגבי הגיור, אפשר לצרף את דעת הפוסקים שהייחוס תלוי באם הביצית.
בברכה,
מאיר אורליאן
אני עושה עבודה על המתת חסד. הנושא מעניין אותי מאוד והייתי רוצה לדעת גם בשביל העבודה וגם בשבילי… מהן הפירצות {אם ישנו פירצות} לגבי המתת
אודה אם תוכלו להפנות אותי לחומר לגבי הפסקת הריון מחשש לפגיעה בעובר (כגון CMV) בתודה מראש
כבוד הרבנים במכון, שלום. יש לי שאלה קשה ודחופה!!! בעלי ואני בעוונותינו נכשלנו בביאה אסורה. בזמן ספירת שבעה נקיים קיימנו יחסים. בעקבות כך ראיתי דם