Donating organs
Why is it against Jewish Law to donate organs if it will save a number of lives after yours has ended? I know that the
ב"ה
למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של:
נישואין ( היתר לבוא בקהל )
ייבום ( תיאורטית כמובן )
הוצאת זרע לבטלה
והאם יש כאן מצב של "בידי אדם" או "בידי שמיים" ( בגלל הצורך הרפואי ).
בתודה.
א. בעקבות ניתוח פרוסטטה רגיל, אין פליטת זרע החוצה כי נוזלי הזרע מוזרקים לכיס השתן. ("פליטה אחורית").
מצב כזה לדעת הפוסקים איננו אוסר את הגבר לבוא בקהל.
בנוסף, בחלק מהניתוחים מנתקים גם את דרכי הזרע מהשופכה, אך גם במקרים אלו כבר פסק החזון איש שאין איסור לבוא בקהל למנותחים הללו.
ב. לגבי הוז"ל, לא ראיתי תשובות בנושא (ולא ראינו אינה ראיה) אך בפשטות אין איסור הוצאת זרע כשאין הוצאה.
ג. לענין יבום – ראה יבמות, פרק ח' משניות ד -ה.
ד. לענין בידי שמים – לפי הסמ"ג (לאוין קיט) שהובא בחת"ס, אבן העזר חלק א' ס' יז גם אילו היה בניתוח משום עשית פצוע דכא הדבר היה נחשב בידי שמים.
מקורות נוספים:
ספר עמק ההלכה – אסיא חלק ב' בעריכת דר' אברהם שטינברג.
מאמרי שם בעמ' 176 – 179 בעניין "איסתתים גובתא דשכבת זרע"
Why is it against Jewish Law to donate organs if it will save a number of lives after yours has ended? I know that the
רופא הנשים שלי הפחיד אותי ואמר לי כי מאחר ואני נוטלת גלולות סרזט אני חייבת לשתות ביום הכיפורים. האם ישנו סיכון אם אצום כהלכה?
לרבני המכון שלום, אני בת 28, ב"ה בשבוע 20 להריוני הרביעי. יש לי שני ילדים שנולדו לאחר הריונות רגילים ותקינים, וההריון השלישי הסתיים לצערי בגרידה
אני עושה עבודה על רפואה אלטרנטיבית ורציתי לדעת מה צד ההלכה בנושא הבא: (וזה ממש דחוף אז אם אפשר לשלוח תגובה במהירות זה ממש יעזור