מכירה/קנייה של ביצית מאשה יהודיה
מה דעת ההלכה לגבי מכירה/קנייה של ביצית מאשה יהודיה כפי שמוצע במודעה הבאה: http://seattle.craigslist.org/see/etc/1174189875.html תודה, ל
Is it more important to heal Jewish people than non-Jewish people?
Practically speaking, would it be better to take a position at a hospital that has more Jewish patients, particularly religious Jewish patients, over a hospital with less observant Jews and non-Jews?
In terms of research projects, is it more important to choose medical issues more common among Jewish people?
Thank you so much! =)
According to halacha ruled in our generation by the masters (Rabbi Shlomo Zalman Auerbach ZTz"L and – may he live long – Rabbi Ovadia Yosef), there is a Halachick obligation to treat not only Jews but Gentiles as well, and this obligation exists on any day of the week, including Shabbat.
The question of choosing between hospitals is not a Halachic one, but a question of the doctor's personal feeling, depending on a variety of issues.
In general, it is preferable to work in the place with the highest medical standard, that is, of course, only if you have an actual possibility of maintaining Halacha and refrain from prohibited Chilul Shabbat, either on a non-endangered patient or other cases.
מה דעת ההלכה לגבי מכירה/קנייה של ביצית מאשה יהודיה כפי שמוצע במודעה הבאה: http://seattle.craigslist.org/see/etc/1174189875.html תודה, ל
אני שלושה חודשים אחרי לידה לוקחת סרזט כבר חודש+ לפני יותר משבועיים היה לי דימום שנמשך יותר משבוע, הלכתי לרופא שאמר לי להמשיך לקחת אבל,
שלום רב, ב-ט' באב הקרוב אהיה בע"ה בשבוע ה-12 להריון. מאז תחילת ההריון אני סובלת מתשישות, בחילות ולעיתים הקאות. על מנת להתגבר על הבחילות אני
שלום וברכה אני סובלת מבעיה של מחזור לא סדיר עם דימום ממושך מעל שבוע ולעיתים גם מעל שבועיים. בבדיקת דם הורמונלית ובבדיקת רופא נשים נמצא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.