Dear Dr. Halperin,
I am a professor of law and philanthropic studies at Indiana University, and I am doing research on Jewish hospitals.
I am trying to collect information about Jewish hospitals (primarily in the US) as a phenomenon, and identify what made/makes a hospital recognizably Jewish. Would you have any resources to assist me in this?
It is my understanding that Shaare Zedek practices medicine in accordance with Jewish law as a matter of policy.
Is this correct? If so, could you please tell me more about this and/or refer me to (English) sources – books, articles, etc. – that discuss the hospital’s conformity to Jewish law. This is very interesting to me because in the U.S., most (all?) hospitals founded or sponsored by the Jewish community do not have this policy. Are you aware of any that are like Shaare Zedek in this respect?
Thank you in advance for your assistance.
Sincerely,
Dear Prof. Katz,
1.
שלום רציתי לדעת למה מצד אחד צריך להרוג את העובר בסיכון לאשה מדין רודף ואם יצא ראשו אז אסור והרי התינוק "הורג" את אימו גם
בס"ד אני נאלץ להתחיל להשתמש במכשירי שמיעה אלקטרונים בגלל בעיות שמיעה. מכשירים אלו פועלים אטוטמטית על סוללות. האם מותר לי לשתמש בהם בשבת? יחי אדוננו
שלום וברכה! שאלתי היא, אם אישה שהמחזור שלה לא סדיר אז איך היא יכולה לשמור דיני טהרה כמו שצריך?(ז"א שפעם בחודש שמופיע המחזור אסור לבני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.