גדר הלכתי לבעילת מצווה
שאלתי היא: האם יש בהלכה גדר עד כמה צריך לזעזע את הבתולים כדי שייחשב כבעילת מצווה ? כלומר, אדם שבבעילת מצוה הגיע לבתולין, אנו יודעים
שלום, תודה על האתר הנפלא.
רציתי לשאול שתי שאלות:
1. האם בהריון, כאשר הבטן מפריעה לתשמיש באופן הרגיל, (או כשהבטן עדיין לא גדולה – אבל הלחץ עליה מפריע לאישה) – מותר לשמש גם בתנוחות אחרות, והאם ישנן הגבלות בעניין?
2. אני יודע שהרמב"ם פוסק שאשתו של אדם מותרת לו, בועלה כדרכה ושלא כדרכה, ומותר לו לנשקה בכל אבר שירצה. שאלתי היא – מה בנוגע לפסק הלכה – מה מותר ומה אסור, ומה מידת חסידות?!
תודה רבה.
א. לגבי תנוחות התשובה לשאלה חשובה זו היא קצת מורכבת.
יש דברים שמותרים תמיד.
יש דברים שמותרים בתנאים מסויימים
ויש דברים שאסורים תמיד.
הכתובת לבירור מעשי של שאלות אלו איננה רב וירטואלי בדוא"ל, אלא רב אמיתי, או לפחות מדריך נישואין מנוסה.
ב. לגבי נישוק באותו מקום, ככלל, התשובה שלילית ואין להתיר.
כללית, אתה יכול לעיין במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג "השקפת היהדות על החיים המיניים" ספר אסיא ד' עמ' 190-206.
להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA4/R0041190.asp
שאלתי היא: האם יש בהלכה גדר עד כמה צריך לזעזע את הבתולים כדי שייחשב כבעילת מצווה ? כלומר, אדם שבבעילת מצוה הגיע לבתולין, אנו יודעים
שלום אנחנו זוג נשוי עם 2 ילדים ב"ה ומנסים להביא עוד ילד לעולם זה כבר שנה וחצי (לפני 8 חודשים היתה לי הפלה טבעית בשבוע
בס'ד הזמנתי לחתונת אחייני באולם ארועים.כמוני ,הוזמנו כמובן יתר בני המשפחה.התקשרתי לאולם הארועים ונודע לי שאינם כשרים. שאלתי היא האם להודיע לבני המשפחה (שבטוחים שלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.