שאלות בעקבות המאמרים בספר "קביעת רגע המוות" (2)- המשך ל#4494
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
שלום, תודה על האתר הנפלא.
רציתי לשאול שתי שאלות:
1. האם בהריון, כאשר הבטן מפריעה לתשמיש באופן הרגיל, (או כשהבטן עדיין לא גדולה – אבל הלחץ עליה מפריע לאישה) – מותר לשמש גם בתנוחות אחרות, והאם ישנן הגבלות בעניין?
2. אני יודע שהרמב"ם פוסק שאשתו של אדם מותרת לו, בועלה כדרכה ושלא כדרכה, ומותר לו לנשקה בכל אבר שירצה. שאלתי היא – מה בנוגע לפסק הלכה – מה מותר ומה אסור, ומה מידת חסידות?!
תודה רבה.
א. לגבי תנוחות התשובה לשאלה חשובה זו היא קצת מורכבת.
יש דברים שמותרים תמיד.
יש דברים שמותרים בתנאים מסויימים
ויש דברים שאסורים תמיד.
הכתובת לבירור מעשי של שאלות אלו איננה רב וירטואלי בדוא"ל, אלא רב אמיתי, או לפחות מדריך נישואין מנוסה.
ב. לגבי נישוק באותו מקום, ככלל, התשובה שלילית ואין להתיר.
כללית, אתה יכול לעיין במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג "השקפת היהדות על החיים המיניים" ספר אסיא ד' עמ' 190-206.
להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA4/R0041190.asp
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
שלום שמי א ואני מבקש את עזרתך במצב מאוד קיצוני. אחותי בת ה-16 החלה בקשר עם בחור דתי לפני כ-4 שנים כשהייתה בת 12 והבחור
ילוד בן 3-4 ימים עם בילירובין 16.8 ההורים התבקשו לבוא לתל השומר בשבת לבדיקות. שאלתי – האם אי אפשר לדחות למוצאי שבת? אם לא יצטרכו
כתגובה לשאלה #5275 על שתיה לשיעורין עם אבנים בכליות:גוף התגובה: שלום עליכם א. קראתי את תשובת הרב, ולשאול נפשי הגיעה. האם עצם הסבל הכרוך באבנים,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.