אתיקה תועלתנית ושל אתיקה דיאונטולוגית
מעוניינת לקבל הגדרות ברורות של אתיקה תועלתנית ושל אתיקה דיאונטולוגית ומה ההבדלים ביניהם. תודה.
שלום, תודה על האתר הנפלא.
רציתי לשאול שתי שאלות:
1. האם בהריון, כאשר הבטן מפריעה לתשמיש באופן הרגיל, (או כשהבטן עדיין לא גדולה – אבל הלחץ עליה מפריע לאישה) – מותר לשמש גם בתנוחות אחרות, והאם ישנן הגבלות בעניין?
2. אני יודע שהרמב"ם פוסק שאשתו של אדם מותרת לו, בועלה כדרכה ושלא כדרכה, ומותר לו לנשקה בכל אבר שירצה. שאלתי היא – מה בנוגע לפסק הלכה – מה מותר ומה אסור, ומה מידת חסידות?!
תודה רבה.
א. לגבי תנוחות התשובה לשאלה חשובה זו היא קצת מורכבת.
יש דברים שמותרים תמיד.
יש דברים שמותרים בתנאים מסויימים
ויש דברים שאסורים תמיד.
הכתובת לבירור מעשי של שאלות אלו איננה רב וירטואלי בדוא"ל, אלא רב אמיתי, או לפחות מדריך נישואין מנוסה.
ב. לגבי נישוק באותו מקום, ככלל, התשובה שלילית ואין להתיר.
כללית, אתה יכול לעיין במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג "השקפת היהדות על החיים המיניים" ספר אסיא ד' עמ' 190-206.
להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA4/R0041190.asp
מעוניינת לקבל הגדרות ברורות של אתיקה תועלתנית ושל אתיקה דיאונטולוגית ומה ההבדלים ביניהם. תודה.
בס"ד כבוד הרב שלום, בתי נטלי בת ה-6, איבדה 80% משיער ראשה עקב מחלה של נשירת שיער – ALOPECIA AREATA. רופאים אומרים שאין הרבה מה
שלום! אני בשבוע 29 האם מותר לי לצום? רופא אמר לי שלא ממולץ והאם אני צריכה לעשות כפרה גם על העובר? (אני בחודש שביעי) או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.