מעוברות ומניקות בתשעה באב דחוי
שלום לרב,אחדשה"ט,מה הניסוח המדויק שהרב ממליץ לכתוב בהלכות בדין מעוברות ומניקות?האם יש הגדרה מהו מיחוש במקצת?האם להכריע לקולא שלא להתחיל לצום כלל? האם לומר שמי
מה הדין בקשר לשימוש בתינוק כתורם מוח עצם?
מהנשמת אברהם חושן משפט רמג א משמע שהוא מפקפק בזה
האם ההתקדמות הרפואי בתחום הזה הביא לשינוי בעמדת ההלכה בנושא הזה
א. אם קיימת סכנה לתורם – אסור לקחת תרומה מתינוק או מקטין.
ב. אם לא קיימת סכנה בנטילת תאי הגזע מהתורם הקטין, השאלה הרבה יותר מורכבת.
העקרונות הם:
1) אסור לקחת תרומה מגוף של תורם לטובתו של אדם אחר בלא הסכמתו.
2) הסכמה של קטין איננה הסכמה.
3) מותר לקחת רקמה מקטין רק כשהנטילה היא לטובת הקטין.
4) יש מקום לדון אם נטילת רקמה מקטין להצלת אחיו, האם היא יכולה להחשב כפעולה לטובת הקטין – גופנית או נפשית, לאור ההשפעות המאוחרות של מתן התרומה או מניעתה.
בנוסף יש מקום לדון בשאלת ההסכמה הרטרואקטיבית. במילים אחרות, אם ניתן להניח כי התינוק, לכשיגדל ויגיע לבגרות יאמר באופן חד משמעי שהוא היה מעוניין שתלקח ממנו תרומה כזו, יש מקום לדון אם הסכמה רטרואקטיבית כזו מועילה.
סוג אחר של הסכמה רטרואקטיבית לגבי אדם בוגר נדון בפרק ראשון של תוספתא למסכת שקלים, והעקרון הנלמד משם אומץ בחוק זכויות החולה התשנ"ו – 1996, בסעיף 15.
שלום לרב,אחדשה"ט,מה הניסוח המדויק שהרב ממליץ לכתוב בהלכות בדין מעוברות ומניקות?האם יש הגדרה מהו מיחוש במקצת?האם להכריע לקולא שלא להתחיל לצום כלל? האם לומר שמי
שלום רב, אני כהן, ואני מתנדב במד"א ועובד בחברה פרטית של אמבולנס המעניק שירות רפואי מלא. יוצא לי שאני מגיע לביתי חולים בעיר ויש שילוט
שלום וברכה ילדתי בשעה טובה בן לפני 17 יום ( 13 לאוגוסט). התינוק נולד בשבוע 35 במשקל 1930 ק"ג והיה בפגיה במשך שבוע. כרגע הוא
מה פירוש הפסוק:"איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי תשמורו אני ה' אלוקיכם"
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.