ושאלתם האם כהן שתורם אונת כבד יחשב לבעל מום ולא יוכל לעבוד בביהמ"ק בב"א?
להלן תשובת הרב אוהד אהרון:
כתב הרמב"ם בהלכות ביאת מקדש (פ"ו ה"ז) "אין פוסל באדם אלא מומין שבגלוי אבל מומין שבחלל הגוף כגון שניטל כולייתו של אדם או טחול שלו, או שניקבו מעיו אעפ"י שנעשה טרפה, עבודתו כשרה. שנאמ' שבר רגל או שבר יד, מה אלו בגלוי אף כל בגלוי" עכ"ל ולפי דבריו יוצא. שגם כהן שתורם אונת כבד לא יחשב בעל מום מפני שהוא מום בחלל הגוף ואינו גלוי. ויוכל לעבוד בבית המקדש שיבנה בב"א.
כמו כן ראו תשובת הרב אשר שקאני והרב מרדכי הלפרין:
תשובת הרב ד"ר מרדכי הלפרין והרב אשר שקאני:
ראה דברי הרמב"ם: "אין פוסל באדם, אלא מומין שבגלוי; אבל מומין שבחלל הגוף–כגון שניטל כליתו של אדם, או טחול שלו, או שניקבו מעיו–אף על פי שנעשה טריפה, עבודתו כשרה: שנאמר "שבר רגל, או, שבר יד" (ויקרא כא,יט)–מה אלו בגלוי, אף כול בגלוי." (רמב"ם הלכות ביאת מקדש, פרק ו הלכה ז)
ובתוספתא בכורות (ד,ד): "היה בו מום מבפנים – אינו מום. שנאמר: 'אור או פיסח'. מה עור ופסח מום שבגלוי ואינו חוזר" [1].
לסיכום: תרומת אונת כבד איננה נחשבת כמום בכהנים.
[1] וע"ע בספר משפט הקרבנות (עמ' כג אות כב)
Post Content שלום וברכה מד סוכר ללא דקירה – ליברה. מה לגבי השימוש בו בשבת. אם יש לכם תשובה מפוטרת לגבי דרך הפעלתו וכו' –
לרב שלום! רציתי לשאול גם מבחינה הלכתית וגם מבחינה מעשית בחיי היומיום. האם מבחינה הלכתית, יש מחויבות של האישה כלפיבעלה לקיים עימו יחסי אישות בכל
בס"ד אני אהיה בעזרת ה' בשבוע 40 בצום יום הכיפורים , תאריך הלידה המשוער הוא יום לאחר הצום. זהו הריון ראשון, סה"כ תקין ברוך ה'
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.