מנהגי יום השנה לפטירה
מהו מקור וטעם המנהג שכשהולכים לקבר של נפטר ביום השנה לפטירתו, אין לחזור מהקבר בדרך בה הגענו אליו?
לגבי תרומת זרע, אם נמצא יהודי שזהותו ידועה ומוכן לתרום זרע לזוג חשוך ילדים. האם זו בעיה הלכתית?
מה עדיף זרע מתורם יהודי ידוע או מגוי?
והאם יש בכלל בעיה לקבל תרומת זרע מיהודי ידוע כאשר אין דרך אחרת לזוג ללדת?
לשאלה הראשונה:
לדעת רוב הפוסקים (הגר"מ פיינשטין זצ"ל ויבל"א הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף ועוד), אין חשש ממזרות בלא מעשה אסור של גלוי עריות, ולכן אין חשש ממזרות בהזרעה מלאכותית מתורם.
אמנם דעת ה"ויואל משה" (האדמור מסאטמר) שיש ודאי ממזרות בכה"ג, אך כאמור, דעתו לא התקבלה להלכה על ידי רוב הפוסקים בדורנו.
אך מאחר וגם הגרש"ז אויערבאך זצ"ל חשש לספק ממזרות, מקובל לא להמליץ לכתחילה לקבלת תרומת זרע מתורם יהודי ידוע כשמדובר באשה נשואה.
לשאלה השניה:
נראה שלדעת הגר"מ פיינשטין עדיף תורם יהודי ידוע, ולדעת הגרש"ז אויערבאך עדיף תורם גוי.
השאלה השלישית – נענתה במסגרת התשובה לשאלה הראשונה.
ראו גם תשובתי לשאלות מס' #81 , #5303 במאגר של פרויישט השו"ת של מכון שלזינגר.
מהו מקור וטעם המנהג שכשהולכים לקבר של נפטר ביום השנה לפטירתו, אין לחזור מהקבר בדרך בה הגענו אליו?
שלום רב, שמי אילן ואני עובד סוציאלי במחלקה סיעודית בשורש. פנתה אלי בשאלה אשתו של דייר, שבעקבות דימנסיה כיום אינו מדבר. כאשר התאשפז לאחרונה -ביקשו
בערב יוכ"פ ראיתי במקווה שלבן שלי עדיין אין שיער ערווה (והוא בן 16 וחודשיים – בתחילת כיתה י"א). שאלתי – האם זו בעיה רפואית כלשהי,
שלום רב, אני רגיש לחלב, עקב מחסור בלקטז. כאשר אני לוקח כדורי לקטז, אני יכול לאכול מוצרי חלב בלי בעיה. ברשותי הן כמוסות של "לקטזין"
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.