שלום רב!
אני סטודנט לרפואה בשנה ד. יש לנו קורס באתיקה, ואחת הדילמות שנצבו הם תרומת זרע מנוכרי לזוג נשוי שאינו יכול להביא ילדים בדרך אחרת.
אני אשמח לקבל את המקורות הרלוונטים הקיימים בנושא על מנת להעמיק בו.
ברצוני לשאול האם יש דעה רווחת לגבי מה מעמדו של ילד זה? האם יש רבנים שאינם מתירים את הדבר?
ידוע לי שיש דעות מתירות אך אני אשמח לקבל מקורות לגבי העניין.
בתודה מראש
ש
תרומת זרע מגוי: מעיקר הדין הגר"מ פיינשטיין מתיר (אגרות משה אבן העזר (א) סי' ע"א; אבן העזר (ב) סי' י"א , י"ח) ובכל זאת כתב שלכתחילה יש בכך כיעור. כמו כן דעת הגרש"ז אויערבאך להתיר במקום צורך גדול כפי שכתב במאמרו המקיף ב"נועם" כרך א.
אמנם רבים חולקים על ההיתר, ראה באנצקלופדיה הלכתית רפואית ערך הזרעה מלאכותית [(כרך ב) מהדורה חדשה – תשס"ו].
לסיכום: הנושא נידון באריכות בספרות הפוסקים, והמסקנה החד משמעית היא שלא ניתן להציג פסיקה כללית, אלא בכל מקרה יש להתייעץ עם הרב האישי.
כמו כן ניתן להתייעץ עם רבני מכון פוע"ה, בטלפון 02-651-50-50 בשעות העבודה.
אני אדם הסובל מתסמונת כפייתית שבאה לידי ביטוי בתנועות שחוזרות על עצמן מסיבות שלא נעים לי לפרט כאן. אם אני לא חוזר על אותם התנועות
Post Content אשתי כבת 35 עברה לפני כחצי שנה ניתוח מעיים, עכשיו עם סטומה (איליאוסטומי), ב"ה מרגישה טוב ביום יום, השאלה האם לצום בט' באב,
רציתי לדעת יש לי נפיחות במפתח הלב אך אין לי כאבים ברגע שאני נוגע באיזור אני מרגיש כמו גולה מה זה יכול להיות וממה זה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.