הזרקת קלקסן בשבת לקראת היפוך פרוזדורים
שלום הרב הלפריןאמו"ר שיחיה סובל בשבועיים האחרונים מפרפור חדרים (עם קוצב). הרופרים רוצים לערוך בדיקת אקו וושטי ביום ראשון והיפוך ביום שני.לצורך זה הוא הצטווה
שלום רב!
אני סטודנט לרפואה בשנה ד. יש לנו קורס באתיקה, ואחת הדילמות שנצבו הם תרומת זרע מנוכרי לזוג נשוי שאינו יכול להביא ילדים בדרך אחרת.
אני אשמח לקבל את המקורות הרלוונטים הקיימים בנושא על מנת להעמיק בו.
ברצוני לשאול האם יש דעה רווחת לגבי מה מעמדו של ילד זה? האם יש רבנים שאינם מתירים את הדבר?
ידוע לי שיש דעות מתירות אך אני אשמח לקבל מקורות לגבי העניין.
בתודה מראש
ש
תרומת זרע מגוי: מעיקר הדין הגר"מ פיינשטיין מתיר (אגרות משה אבן העזר (א) סי' ע"א; אבן העזר (ב) סי' י"א , י"ח) ובכל זאת כתב שלכתחילה יש בכך כיעור. כמו כן דעת הגרש"ז אויערבאך להתיר במקום צורך גדול כפי שכתב במאמרו המקיף ב"נועם" כרך א.
אמנם רבים חולקים על ההיתר, ראה באנצקלופדיה הלכתית רפואית ערך הזרעה מלאכותית [(כרך ב) מהדורה חדשה – תשס"ו].
לסיכום: הנושא נידון באריכות בספרות הפוסקים, והמסקנה החד משמעית היא שלא ניתן להציג פסיקה כללית, אלא בכל מקרה יש להתייעץ עם הרב האישי.
כמו כן ניתן להתייעץ עם רבני מכון פוע"ה, בטלפון 02-651-50-50 בשעות העבודה.
שלום הרב הלפריןאמו"ר שיחיה סובל בשבועיים האחרונים מפרפור חדרים (עם קוצב). הרופרים רוצים לערוך בדיקת אקו וושטי ביום ראשון והיפוך ביום שני.לצורך זה הוא הצטווה
שלום רב א. מה היא הדרך ההלכתית להוצאת זרע לצורך השבחת זרע – האם ע"י קונדום הלכתי כמו בבדיקת זרע? ב. אם הרופא אמור לבצע
שלום רב, קראתי באתר את המאמרים הדנים במסירת האמת לחולה סופני. מצאתי מקורות הלכתיים רבים ודיון מעמיק . רציתי לשאול האם הנושא נידון בערכאות המשפטיות