נדר מן העבר
בזמן האחרון נזכרתי בנדר שנדרתי לפני כמה שנים, כשהייתי בערך בת 12 (אני לא זוכרת אם לפני או אחרי הבת מצווה), אז לא הייתי הולכת
שלום לרב
אני רווקה בת 42 , והחלטתי אחרי לבטים וייסורים שלא לחכות עוד ולנסות להביא ילד ע"י הזרעה.
כרגע אני בקשר עם בנק הזרע באסף הרופא על מנת לייבא זרע מחו"ל.
שאלותי:
האם עדיף לייבא זרע של גוי עם זהות ידועה (בגיל 18) או שניתן לסמוך על הצהרת הבנק שהזרע הוא של גוי?
אם יש זרע של יהודי-עם זהות ידועה האם להעדיף אותו?
אם הזרע הוא של גוי האם הילד שייולד יזדקק לגיור?
אודה מאד אם תענו על שאלותי.
א. בזרע מיובא מחו"ל ניתן לסמוך על הצהרת המוסד שמוכר את הזרע, כי בנוסף להצהרתם קיים גם רוב ברור של תורמים נוכרים.
ב. לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל, לענ"ד יש עדיפות לתורם זרע יהודי מזוהה.
ג. אם האם היא יהודיה, הצאצא יהודי ולא יזדקק לגיור, אך הוא יהודי חסר אב מבחינה הלכתית.
ד. כל האמור הוא תשובה לשאלותייך ההלכתיות הספציפיות, ואין לראות בדברים אלו פסיקת הלכה לגבי עצם התהליך.
ראו עוד פרטים במאמרי הזרעה לאחר המוות – איסור והיתר ; ספר אסיא יג, עמ' 119-129 (2010); אסיא עז-עח, עמ' 113-123 (2006)
בזמן האחרון נזכרתי בנדר שנדרתי לפני כמה שנים, כשהייתי בערך בת 12 (אני לא זוכרת אם לפני או אחרי הבת מצווה), אז לא הייתי הולכת
שלום וברכה ידוע לי שישנן תיאוריות רבות ומגוונות על הרגלי תזונה שונים העשויים לקבוע את מין העובר.. שאלתי היא: א. האם מבחינה מדעית יש שמץ
במקום עבודתי יש מכונת שוקו קפה. על המכונה יש אישור כשרות רק על המוצרים (האבקה) מה יש לעשות? ואם האישור פג לפני יומיים?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.