מעמדו ההלכתי של חובש
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור
שלום לרב
אני רווקה בת 42 , והחלטתי אחרי לבטים וייסורים שלא לחכות עוד ולנסות להביא ילד ע"י הזרעה.
כרגע אני בקשר עם בנק הזרע באסף הרופא על מנת לייבא זרע מחו"ל.
שאלותי:
האם עדיף לייבא זרע של גוי עם זהות ידועה (בגיל 18) או שניתן לסמוך על הצהרת הבנק שהזרע הוא של גוי?
אם יש זרע של יהודי-עם זהות ידועה האם להעדיף אותו?
אם הזרע הוא של גוי האם הילד שייולד יזדקק לגיור?
אודה מאד אם תענו על שאלותי.
א. בזרע מיובא מחו"ל ניתן לסמוך על הצהרת המוסד שמוכר את הזרע, כי בנוסף להצהרתם קיים גם רוב ברור של תורמים נוכרים.
ב. לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל, לענ"ד יש עדיפות לתורם זרע יהודי מזוהה.
ג. אם האם היא יהודיה, הצאצא יהודי ולא יזדקק לגיור, אך הוא יהודי חסר אב מבחינה הלכתית.
ד. כל האמור הוא תשובה לשאלותייך ההלכתיות הספציפיות, ואין לראות בדברים אלו פסיקת הלכה לגבי עצם התהליך.
ראו עוד פרטים במאמרי הזרעה לאחר המוות – איסור והיתר ; ספר אסיא יג, עמ' 119-129 (2010); אסיא עז-עח, עמ' 113-123 (2006)
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור
אני סטודנט לרפואה המשתדל להקפיד על קלה כבחמורה. שאלתי היא האם יש עניין שגבר לא יבחר בגניקולוגייה כתחום התמחות. הכוונה היא כמובן כשאין אילוצים וניתן
אודה לכם אם תמציאו לי את חוות דעתכם ההלכתית לשאלה, שאנו נדרשים חדשים לבקרים להשיב עליה, אילו הם מכשירי שמיעה שמותרים להשתמש בהם לפי ההלכה.
שלום רב, שמי ספיר הזמי ואני לומדת בכיתה יא' באולפנת "אמנה" כפ"ס. לצורך עבודה בתושב"ע החלטתי לפנות אליכם בשאלה: מהו רגע קביעת המוות ע"פ ההלכה?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.