חוסר חשק לקיום יחסים
יש לי בעיה (מקווה שאתם הכתובת). אני נשואה כמעט 3 שנים + 2 ילדים ב"ה. אני אף פעם לא יוזמת יחסים עם בעלי וכשהוא יוזם
שלום לרב
אני רווקה בת 42 , והחלטתי אחרי לבטים וייסורים שלא לחכות עוד ולנסות להביא ילד ע"י הזרעה.
כרגע אני בקשר עם בנק הזרע באסף הרופא על מנת לייבא זרע מחו"ל.
שאלותי:
האם עדיף לייבא זרע של גוי עם זהות ידועה (בגיל 18) או שניתן לסמוך על הצהרת הבנק שהזרע הוא של גוי?
אם יש זרע של יהודי-עם זהות ידועה האם להעדיף אותו?
אם הזרע הוא של גוי האם הילד שייולד יזדקק לגיור?
אודה מאד אם תענו על שאלותי.
א. בזרע מיובא מחו"ל ניתן לסמוך על הצהרת המוסד שמוכר את הזרע, כי בנוסף להצהרתם קיים גם רוב ברור של תורמים נוכרים.
ב. לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל, לענ"ד יש עדיפות לתורם זרע יהודי מזוהה.
ג. אם האם היא יהודיה, הצאצא יהודי ולא יזדקק לגיור, אך הוא יהודי חסר אב מבחינה הלכתית.
ד. כל האמור הוא תשובה לשאלותייך ההלכתיות הספציפיות, ואין לראות בדברים אלו פסיקת הלכה לגבי עצם התהליך.
ראו עוד פרטים במאמרי הזרעה לאחר המוות – איסור והיתר ; ספר אסיא יג, עמ' 119-129 (2010); אסיא עז-עח, עמ' 113-123 (2006)
יש לי בעיה (מקווה שאתם הכתובת). אני נשואה כמעט 3 שנים + 2 ילדים ב"ה. אני אף פעם לא יוזמת יחסים עם בעלי וכשהוא יוזם
שלום! הפנתי את השאלה אליכם לפני כמה ימים דרך אתר מורשת ולא קיבלתי תשובה, לכן במחילה אני שואל שוב. אני סובל מדימום מהרקטום ונוטל כמוסות
אחותי מעונינת ללמוד במכללת מירב בחיפה (שלוחה של קו"פח מכבי) עיסוי רפואי הכולל הרבה סוגי עיסויים כגון רקמות עמוקות ספורטאים פצועים וגם עיסויים רגילים פריצות
שלום לכבוד הרב הלפרין, ברצוני לדעת כיצד לנהוג ביוכ"פ: אני בהריון בסיכון. ביום כיפור אהיה בעז"ה בתחילת שבוע 18. עדיין סובלת מבחילות (יש גם לפעמיים