האם דם מבדיקת היסטרוסקופיה אוסרת את האשה?
לכ' הרב מרדכי הלפרין,אני בת 63, במנופאוס מזה כ 10 שנים.אתמול עברתי בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית במשגב לדך אצל דר' פוס. הבדיקה בוצעה לאחר שינויים ברירית
ב"ה
ראשית, תודה רבה על המענה
אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת
שנית, להלן עוד שאלה באותו תחום:
האם נכון לחלק בין הקזת דם לבין תרומת דם גם מהנימוק, שהקזת דם היא לצורך רפואה, ואז יש דינים על האדם, ולכן לא כדאי לעשות זאת כשבית דין של מעלה יושבים, מה שאין כן תרומת דם היא לא לשם רפואתו של האדם עצמו, ואז אין עליו דינים?
ונניח שאכן אפשר לעשות חילוק כזה, האם נכון לומר שזה נוגע רק לימי שני וחמישי, אבל ביום שלישי כשמזל מאדים "קיימא בזווי", זה לא נוגע כי מכל מקום מוציאים דם מהגוף?
שלישית: האם צריך ליטול ידיים אחרי תרומת דם, או מכיוון שלא נוגעים בדם, לא צריך ליטול?
בתודה ובכבו"ר.
לשתי השאלות הראשונות:
אין לי ידע מספיק לענות לשתי השאלות הראשונות.
לשאלה השלישית: מן הראוי ליטול ידיים אחרי תרומת דם גם אם לא היתה נגיעה בדם. ואם לא ניתן ליטול אז לפחות לרחוץ את הידיים.
(מסקנה זו היא מסקנת הפוסקים להלכה, על אף שאיננה מוסכמת על כל הראשונים.)
הערה: לא ברור לי גם משמעות הביטוי "לצורך רפואה" שבשאלה הראשונה האם הכוונה לצורך קטן או גדול, שיש בו פיקוח נפש או שאין בו, וכו'.
לכ' הרב מרדכי הלפרין,אני בת 63, במנופאוס מזה כ 10 שנים.אתמול עברתי בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית במשגב לדך אצל דר' פוס. הבדיקה בוצעה לאחר שינויים ברירית
שלום וברכה רקע עובדתי. דודתי חולת נפש מזה כארבעים שנה, ובעשרים השנים האחרונות היתה מאושפזת ב'שער מנשה'. לפני כחצי שנה עברה ארוע מוחי, וכעת היא
ב"ה, יום שני יב' חשוון תשס"ו שלום לכם. לפני מספר חדשים שלחתי לכם שאלה, ולא קבלתי תשובה. מישהו מאצלכם התקשר כדי לקבל את הכתובת למשלוח
אשתי בשבוע ה18 להריונה .בבדיקות שערכנו בשבוע 11 (שקיפות עורפית) קיבלנו תוצאה ירודה ביותר המצביעה על הסתברות של 1:2 על אפשרות לטריזומיה 18 -אשר הינה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.