דיני הצום למעוברת ומינקת
שלום רב! אני מנהל קהילת מד"א ירושלים באתר MSN. רציתי בבקשה, שתשלחו לי על מנת שאני אפרסם בקהילה את הסוגיות ההלכתיות שבנושא נטילת תרופות ושתית
ב"ה
ראשית, תודה רבה על המענה
אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת
שנית, להלן עוד שאלה באותו תחום:
האם נכון לחלק בין הקזת דם לבין תרומת דם גם מהנימוק, שהקזת דם היא לצורך רפואה, ואז יש דינים על האדם, ולכן לא כדאי לעשות זאת כשבית דין של מעלה יושבים, מה שאין כן תרומת דם היא לא לשם רפואתו של האדם עצמו, ואז אין עליו דינים?
ונניח שאכן אפשר לעשות חילוק כזה, האם נכון לומר שזה נוגע רק לימי שני וחמישי, אבל ביום שלישי כשמזל מאדים "קיימא בזווי", זה לא נוגע כי מכל מקום מוציאים דם מהגוף?
שלישית: האם צריך ליטול ידיים אחרי תרומת דם, או מכיוון שלא נוגעים בדם, לא צריך ליטול?
בתודה ובכבו"ר.
לשתי השאלות הראשונות:
אין לי ידע מספיק לענות לשתי השאלות הראשונות.
לשאלה השלישית: מן הראוי ליטול ידיים אחרי תרומת דם גם אם לא היתה נגיעה בדם. ואם לא ניתן ליטול אז לפחות לרחוץ את הידיים.
(מסקנה זו היא מסקנת הפוסקים להלכה, על אף שאיננה מוסכמת על כל הראשונים.)
הערה: לא ברור לי גם משמעות הביטוי "לצורך רפואה" שבשאלה הראשונה האם הכוונה לצורך קטן או גדול, שיש בו פיקוח נפש או שאין בו, וכו'.
שלום רב! אני מנהל קהילת מד"א ירושלים באתר MSN. רציתי בבקשה, שתשלחו לי על מנת שאני אפרסם בקהילה את הסוגיות ההלכתיות שבנושא נטילת תרופות ושתית
Hi I heard I can get some real info from you that would help me. I am a frum guy age 20 and thats why
לפי התורה יש הבדל משמעותי לגבי משך זמן טומאת נידה ליולדת אם ילדה בן או בת. שאלתי היא האם קיים "הגיון" רפואי שיכול להסביר הבדל
שלום רב! אני סטודנטית לביוטכנולוגיה בטכניון.כחלק מהלימודים נדרשתי לעשות עבודת מחקר בנושא בביוטכנולוגיה שמעניין אותי. מכיוון שאני שומרת מצוות החלטתי שהייתי רוצה ללמוד ולדעת יותר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.