טיפול בריפוי בתנועה לקבוצות מעורבות של מטופלים פסיכיאטרים
לגבי טיפול בריפוי בתנועה לקבוצות חילוניות מעורבות של חולי נפש, טיפול שיש בו פן ריגשי ולפעמים כרוך בנגיעה האם יש צד היתר כשאר טיפול רפואי
לרב דר' הלפרין שלום.
מטופלת שלי פנתה אלי כדי לשמוע חוות דעתי.
היא נשואה ואם לארבעה ילדים, חילונית
אחותה היתה בטיפולי פוריות ונבדקה ע"י מספר מומחים והגיעו למסקנה שאינה יכולה להרות בשל העדר ביציות.
נאמר לה ע"י הגניקולוג שהדרך היחידה בה היא תוכל להרות הוא ע"י תרומת ביציות, ושניתן לעשות זאת רק בחו"ל.
המטופלת שלי החליטה שהיא רוצה לתרום ביציות לאחותה, ופנתה אלי כדי לשמוע מה אני חושבת בעניין (להגדרתה, האם זה "אתי" או בעייתי, וכנראה בעקיפין רצתה לדעת אם יש בעיה הלכתית בעניין ולכן פנתה אלי בתור רופאה דתיה).
ממה שאני קוראת אני מבינה שהעניין נתון למחלוקת.
האם יש מקום להתיר תרומה כזאת? האם עדיף לקבל תרומה של אישה גויה?
אודה לך מאוד על תשובתך.
דר' א' ל' – רופאת משפחה
תרומת ביצית מאחות היא פעולה האסורה גם לפי החוק בישראל וגם לפי ההלכה.
סדר העדיפות ההלכתי הוא:
א. יהודיה פנויה.
ב. אשה שאיננה יהודיה.
אני מעריך שניתן לקבל אינפורמציה מעשית בנושא במכון פוע"ה (פוריות על פי ההלכה). שם ניתן לקבל גם יעוץ הלכתי בנושאי פוריות וגם עצות או הפניות מועילות.
הטלפון של מכון פוע"ה הוא 02-6515050 בשעות העבודה.
לגבי טיפול בריפוי בתנועה לקבוצות חילוניות מעורבות של חולי נפש, טיפול שיש בו פן ריגשי ולפעמים כרוך בנגיעה האם יש צד היתר כשאר טיפול רפואי
אני בת 23 נשואה 7 חודשים, ומאוד רוצה להיכנס להריון. המחזור שלי נראה לי שבד"כ 24 ימים, וטובלת בד"כ יום 13 או 14. לפני החתונה
השאלה מופנת לכבוד הרב הלפרין שליט"א קראתי מספר פעמים את המאמר הנפלא על ההפוקסיה של העטרה, ברצוני לדעת האם עולה מן הדברים, שמכיון שעיקר סיבת