השבוע חוקק חוק חדש בכנסת הקובע כי מוות מוחי כמוות. האם ניתן לקבל הסבר לגבי החוק וההתמודדות ההלכתית בנושא. מכיוון שיש בילבול איזה מהרבנים תומכים בנושא האם ניתן לקבל הבהרה גם בנושא זה.
להבהרת הנושא:
כדאי לעיין במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג, קביעת רגע המוות – סקירת עמדות ; ספר אסיא י, עמ' 277-288 (2007), קביעת רגע המוות, עמ' 3-14 (2006), אסיא נג-נד, עמ' 5-16 (1994)
וכן במאמרו של הרב ד"ר הלפרין, גילוי דעת תורה בענין מיתת המוח ; ספר אסיא י, עמ' 331-339 (2007) קביעת רגע המוות, עמ' 265-273 (2007).
ריכוז רחב של מאמרים ופסקים בנוגע לקביעת מוות מופיע גם בספר "קביעת רגע המוות" (מכון שלזינגר, 2006). את הספר ניתן לרכוש באופן מקוון בחלק השיווקי של אתר מכון שלזינגר
את התוכן של הספר קביעת רגע המוות ניתן לראות כאן.
התוספת המשמעותית היחידה שהתרחשה בימים האחרונים היא פרסום דעתם של הרש"ל הגר"ע יוסף שליט"א ושל הרש"ל הרה"ג עמר שליט"א, על פיה מוות מוחי שנקבע במיומנות ובהקפדה, נחשב כמוות גם מבחינה הלכתית, בהתאמה להחלטת מועצת הרבנות הראשית בשנת תשמ"ז.
שלום וברכה, ברצוני להציג לפני הרב שאלה הלכתית הנובעת מעבודתנו בבית החולים: אשה בת 37, נשואה ואם ל-3 ילדים, כעת בסוף הריונה הרביעי, הופנתה לבית
שלום, אני צריכה לעשות עבודה על השאלה האם מותר להוליד ילד בשביל להציל את אחיו החולה ואני צריכה לדעת אם מבחינת ההלכה זה מותר מבחינת
המשך משאלה 3615 שלום, עניתם לשאלתנו בדבר פי ג'י די. ברשותכם אבקש לחדד השאלה על מנת להרגיע ת בן זוגי ואותי… בתשובתכם ציינתם כי במצב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.