ראיית כתם (על בד שחור) לקראת טבילה
יום חמישי לפני שבועיים קיבלתי מחזור הייתי אמורה כבר ליטבול בחמישי השבוע אך ראיתי כתמים שהסקתי שאינם טהורים ועל כן ספרתי מיום שכבר לא היו
אני נמצא כרגע בקורס פאראמדיקים. וחלק מהמיומנויות שאנו נדרשים לדעת בצורה טובה ביותר הן הכנסת עירוי ואינטובציה (הכנסת צינור דרך הפה לקנה הנשימה להנשמה) שהן 2 פעולות מצילות חיים. הבעיה היא, שרופאים לא מסכימים לקחת אחריות בהשתלמויות שלנו על מצבים קשים כמו הכנסת עירוי /אינטובציה לילדים / תינוקות / פצועי טראומה ולכן דווקא באותם מצבים קשים אין לנו אפשרות לצבור ניסיון וזה עלול לעלות בחיי-אדם. השאלה שלי היא האם בסוף החייאה לא מוצלחת, כשהרופא קובע את מותו של החולה / הנפגע, מותר לתרגל פעולות אלו על הגופה, או שאסור בגלל "חילול כבוד המת" ?
על פי המבואר בדברי הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם ח"ד חיו"ד סי' שמט סק"ב, מותר לבצע אימון מציל חיים על גופת מת למי שאימון כזה יועיל להציל חיי אחרים. מבחינה אתית וחוקית (למיטב ידיעתי) יש צורך לבקש הסכמה מדעת מקרובי הנפטר לצורך פעולות כאלו.
יום חמישי לפני שבועיים קיבלתי מחזור הייתי אמורה כבר ליטבול בחמישי השבוע אך ראיתי כתמים שהסקתי שאינם טהורים ועל כן ספרתי מיום שכבר לא היו
I am researching the topic of breast reconstructive surgery after mastectomy and would appreciate halakhic responsa dealing with the question regarding the permissibility or prohibition
שלום רב, אני רופאת משפחה העובדת כעת ב"הוספיס בית", במסגרת זו אני מלווה חולה סופנית. ברצוני לשאול, אם אפשר, מהם הכללים לגבי גוסס בשבת –
I would appreciate guidance on the following Sheilah that was asked of me. A Cohen is studying for an MSc in Medical Ethics in Birmingham,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.