צום בסוף הריון עם דלקות בדרכי השתן
שלום רב! אני נמצאת בשבוע 34 להריון ראשון, במשך כל ההריון אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן, ולכן אני צריכה לשתות הרבה. בנוסף במשך החודש
אני נמצא כרגע בקורס פאראמדיקים. וחלק מהמיומנויות שאנו נדרשים לדעת בצורה טובה ביותר הן הכנסת עירוי ואינטובציה (הכנסת צינור דרך הפה לקנה הנשימה להנשמה) שהן 2 פעולות מצילות חיים. הבעיה היא, שרופאים לא מסכימים לקחת אחריות בהשתלמויות שלנו על מצבים קשים כמו הכנסת עירוי /אינטובציה לילדים / תינוקות / פצועי טראומה ולכן דווקא באותם מצבים קשים אין לנו אפשרות לצבור ניסיון וזה עלול לעלות בחיי-אדם. השאלה שלי היא האם בסוף החייאה לא מוצלחת, כשהרופא קובע את מותו של החולה / הנפגע, מותר לתרגל פעולות אלו על הגופה, או שאסור בגלל "חילול כבוד המת" ?
על פי המבואר בדברי הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם ח"ד חיו"ד סי' שמט סק"ב, מותר לבצע אימון מציל חיים על גופת מת למי שאימון כזה יועיל להציל חיי אחרים. מבחינה אתית וחוקית (למיטב ידיעתי) יש צורך לבקש הסכמה מדעת מקרובי הנפטר לצורך פעולות כאלו.
שלום רב! אני נמצאת בשבוע 34 להריון ראשון, במשך כל ההריון אני סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן, ולכן אני צריכה לשתות הרבה. בנוסף במשך החודש
אני צריכה ללדת בעזי"ה יום לאחר ט' באב בניתוח קיסרי. הוזמנתי ב – ט' באב לאישפוז ולבדיקות לפני הלידה, נאמר לנו שאני צריכה לאכול ולשתות
לכבוד הרב המשיב שלום רב: המליצו לנו לקחת אוטרוגסטן (הורמון) לחיזוק הריון (לאחר הזרעה עקב בעיות פוריות). הרופא אמר לקחת במשך שבוע ובמדה ויש הריון
שלום רב. האם ידוע לכם על בעיה בכשרות התרופה אלדוין להורדת חום. מישהו אמר, שהקפסולה עשויה מחומרים שאינם כשרים. בתודה