בנושא תזונה נכונה
בס"ד שלום כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, לגבי העניין שמומלץ אחרי אוכל לא לשתות מיד (האם זה תלוי מה לשתות ומה לא, למשל קפה או
אני נמצא כרגע בקורס פאראמדיקים. וחלק מהמיומנויות שאנו נדרשים לדעת בצורה טובה ביותר הן הכנסת עירוי ואינטובציה (הכנסת צינור דרך הפה לקנה הנשימה להנשמה) שהן 2 פעולות מצילות חיים. הבעיה היא, שרופאים לא מסכימים לקחת אחריות בהשתלמויות שלנו על מצבים קשים כמו הכנסת עירוי /אינטובציה לילדים / תינוקות / פצועי טראומה ולכן דווקא באותם מצבים קשים אין לנו אפשרות לצבור ניסיון וזה עלול לעלות בחיי-אדם. השאלה שלי היא האם בסוף החייאה לא מוצלחת, כשהרופא קובע את מותו של החולה / הנפגע, מותר לתרגל פעולות אלו על הגופה, או שאסור בגלל "חילול כבוד המת" ?
על פי המבואר בדברי הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם ח"ד חיו"ד סי' שמט סק"ב, מותר לבצע אימון מציל חיים על גופת מת למי שאימון כזה יועיל להציל חיי אחרים. מבחינה אתית וחוקית (למיטב ידיעתי) יש צורך לבקש הסכמה מדעת מקרובי הנפטר לצורך פעולות כאלו.
בס"ד שלום כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, לגבי העניין שמומלץ אחרי אוכל לא לשתות מיד (האם זה תלוי מה לשתות ומה לא, למשל קפה או
חטפתי מעי רגיש כתוצאה מעשיית כפיפות בטן אחר ארוחת ערב. עד היום אני רגיש לאותם הרכיבים אותם אכלתי באותה ארוחה – הסמוכה לפעילות. לאחר מעשה
שלום לרב בני בן ה-13 אובחן לפני מספר ימים כסובל ממחלת קרוהן. המחלה גורמת לדלקת במעיים (ומתוך כך יש לו אנמיה בדרגה בינונית) ואצל ילדים
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין ראיתי במספר מקומות בתשובותיך בשם החזו"א והגרשז"א שמינקת אינה צריכה לצום בתשעה באב אם מתמעט החלב, הייתי מעוניין לדעת האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.