כשרות גלוקוזמין קונדרטין – שימוש או חלופה כשרה
בס"ד טו סיוון תשס"ח שלום רב הריני מתכבד לפנות אליכם כדלקמן מזה תקופה ממושכת שסבלתי מכאבים חזקים בגב וברגליים. לאחר מאמצים מרובים באמצעות הרפואה הקונבציונלית
בע"ה
שלום רב לכת"ר.
בעבר פניתי אליכם בעניני רפואה ויום הכיפורים (שאלה מס' 6825). אני מבקש לשוב ולקבל עצתכם הטובה בענין קרוב.
זה יותר משלושים שנה שאני זוכה בעזרת השם לעבור לפני התיבה בשליחות הציבור בימים הנוראים. עקב בעיות רפואיות, פחתה מעורבותי, ועלי להסתפק בתפילות ערבית בראש השנה, וביום הכיפורים – תפילת "כל נדרי" וערבית, ותפילת נעילה.
בסוף חודש מנחם-אב הקרוב יהא עלי לעבור ניתוח בריאטרי, וכתוצאה ייאסר עלי לצום ביום הכיפורים. אני מקווה שאזכה לסיעתא דשמיא, ואוכל בע"ה לקיים את המסורת שבידי זה שנים רבות.
שאלתי היא: האם מותר לי לעבור לפני התיבה בתפילת כל נדרי, אף שידוע לי מראש שלא אוכל להשלים את הצום, מטעמים רפואיים. (נראה לי שעניין תפילת הנעילה הוא בעייתי יותר ויהא עלי לוותר עליו, למרבה הצער)
הערה: שאלה זו כבר שלחתי אליכם במייל לפני מספר ימים, אך בינתיים העניין נעשה דחוף מעט: גבאי בית הכנסת שלנו מעוניינים "לסגור" את רשימת בעלי התפילה עד ר"ח מנחם אב, ועלכן הייתי רוצה לדעת את השובה בהקדם.
תודה לכת"ר על תשומת לבכם.
ג'
המאמץ של תפילת שליח הציבור הוא מחליש ועלול לגרום לצורך באכילה או שתיה רבה יותר מאשר ללא המאמץ הזה.
לכן אסור לעבור לפני התיבה בתנאים הקיימים.
יתר על כן, יתכן שראוי להיות במנוחה כל היום, אפילו על חשבון התפילה בבית הכנסת, אם המנוחה עשויה להקטין את הצורך באכילה או בשתיה ביום הכיפורים.
בס"ד טו סיוון תשס"ח שלום רב הריני מתכבד לפנות אליכם כדלקמן מזה תקופה ממושכת שסבלתי מכאבים חזקים בגב וברגליים. לאחר מאמצים מרובים באמצעות הרפואה הקונבציונלית
שלום רב שמי נ, סטודנט למשפטים באוניברסיטת בר אילן והנני חוקר את הנושא של סרוב קטין לקבלת טיפול רפואי או סירוב ההורים לטיפול רפואי מנקודת
שלום! אני סטודנטית לסיעוד, ועובדת במקביל בבית חולים, גם בשבתות. רציתי לשאול מה מותר ומה אסור לי: האם מותר לי לכתוב את ערכי הסוכר של
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.