חזרה (בנסיעה) הביתה לאחר משמרת של רופא בשבת
התחלתי לא מזמן את הסטאז' שלי ברפואה ורציתי לדעת: א. אם אני מתחיל תורנות בשבת בבוקר האם מותר לי לנסוע לבית החולים בשבת בבוקר כדי
לכבוד הר' שלום.
ברצוני לדעת מהו יחס ההלכה והרפואה מבחינה הלכתית, אתית ומשפטית לגבי הטיפול בחולה עם תסמונת מינכהאוזן? עד לאן צריך לטפל ומהיכן כבר אסור? האם צריך לשתף את המטופל בדילמות שלנו ובחשדות שלנו לגבי היותו לוקה במינכהאוזן?- מה לגבי האפשרות שאם ידע בחשדנו זה הוא יעזוב וידיע לביה"ח אחר שם לא יחשדו במחלה וינתחו אותו או יעמידו אותו בפני טיפולים מסוכנים?
אשמח לתשובה בהקדם,
תודה רבה,
הכלל ההלכתי הוא פשוט: אסור להזיק.
הפרקטיקה הנובעת מכך תלויה בכל מקרה ומקרה.
על פי ההלכה (ולא תמיד ע"פ החוק) מותר להמנע מלמסור לחולה חשדות או אינפורמציה רפואית הנוגעת לו אם מתן האינפורמציה עלול לגרום לו נזק.
התחלתי לא מזמן את הסטאז' שלי ברפואה ורציתי לדעת: א. אם אני מתחיל תורנות בשבת בבוקר האם מותר לי לנסוע לבית החולים בשבת בבוקר כדי
שאלתי הינה: באם נזקקתי לטיפול שורש בשל בעיה באחת מתעלות השן. פניתי לד"ר מסויים שהתקשה בטיפול ולפיכך, שלח אותי לד״ר אחר שהוא מומחה המתמחה בטיפולי
שלום עליכם אני מכהן כרב הקהילה שסביב אחד מבתי הכנסת בגילה. ונפשי לשאול הגיעה. לפני שנים רבות שמעתי מרופא אחד, שהקאות בצום מחיבות הפסקת הצום,
לכבוד הרב הד"ר הלפרין שלום רב, ברצוננו לפנות אליך בשאלה הלכתית-רפואית: התחתנו לפני כמספר חודשים וגיל האישה במשפחתנו הוא שלושים וחמש ומספר חודשים. למרות ניסיונותינו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.