צום יום כיפור לחולת סרטן
לכבוד הרב שלום אמי עוברת תיפולי כימותרפיה(רצפטין וטקסול) בעקבות סרטן השד שהתגלה בגופה. היא מרגישה טוב ב"ה, גם לאחר ובמהלך הטיפולים. רציתי לשאול מה דינה
לכבוד הר' שלום.
ברצוני לדעת מהו יחס ההלכה והרפואה מבחינה הלכתית, אתית ומשפטית לגבי הטיפול בחולה עם תסמונת מינכהאוזן? עד לאן צריך לטפל ומהיכן כבר אסור? האם צריך לשתף את המטופל בדילמות שלנו ובחשדות שלנו לגבי היותו לוקה במינכהאוזן?- מה לגבי האפשרות שאם ידע בחשדנו זה הוא יעזוב וידיע לביה"ח אחר שם לא יחשדו במחלה וינתחו אותו או יעמידו אותו בפני טיפולים מסוכנים?
אשמח לתשובה בהקדם,
תודה רבה,
הכלל ההלכתי הוא פשוט: אסור להזיק.
הפרקטיקה הנובעת מכך תלויה בכל מקרה ומקרה.
על פי ההלכה (ולא תמיד ע"פ החוק) מותר להמנע מלמסור לחולה חשדות או אינפורמציה רפואית הנוגעת לו אם מתן האינפורמציה עלול לגרום לו נזק.
לכבוד הרב שלום אמי עוברת תיפולי כימותרפיה(רצפטין וטקסול) בעקבות סרטן השד שהתגלה בגופה. היא מרגישה טוב ב"ה, גם לאחר ובמהלך הטיפולים. רציתי לשאול מה דינה
בס"דשלום לכבוד הרב.בהמשך לשיחתנו הטלפונית הערב הרי השאלות:1. בגמ' בערכין (דף י"ט) בקשר לאדם שאמר "משקלי עלי" נכתב שאדם שוקל יותר לפני ארוחת הבוקר מאשר
בס"ד שלום, אני תלמידה מאולפנת להב"ה ואני עושה עבודה בנושא השתלת איברים. הייתי רוצה לשאול האם מותר לקחת איברים מאדם שמת מוות קליני? הייתי שמחה
שלום רב שאלתי היא כשאני לא מצליח לשמור על עיני אז אחרי כמה דקות יוצא לי מין טיפות שהם לא זרע אז שאלתי היא שאים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.