הבנת מחלוקת "עד היכן הוא בודק?" בקביעת רגע המוות
הרב שלום, ברור לי – שאין ההבנה דלקמן, נכונה. מכל-מקום, כשאני מבקש לסקור את ההבנות השונות שניתנו לסוגיה ביומא, אני מבין שיש כאלו שרואים במחלוקת
רופא המשפחה שבאתי אליו איבחן לי תסמונת המעי הרגיז לתופעות שמצויות אצלי כבר די הרבה זמן. עד שאצליח להתגבר על ההבעיה ולטפל בה עד הסוף עדיין כל יום עליי להתמודד עם : הפחות, והרגשה שתמיד אני צריכה לשירותים, (למרות שזה לא יוצא, מעין עצירות.) מצפוני אינו נקי כל פעם שאני ניגשת להיתפלל, וזה גורם לי להרגשה רעה, הרי זו עבירה לעמוד כך לפני הקב"ה..! כמה שאשתדל לפני כן להכין את גופי לתפילה, וללכת שוב לשירותים, עדיין יופיעו התופעות גם באמצע התפילה. מה אפשר לעשות? האם בסוג בעיה כזו ניתן לראות היתר לתפילה גם במצב לא אידיאלי מתוך חוסר ברירה? תודה!
כעיקרון מותר להתפלל חוץ מזמן ההפחה ואז צריכים להפסיק ואם יש ריח אז עד שיעבור הריח. הבעיה העיקרית היא תפילין ואסור להניח תפילין בזמן הפחה. ולכן צריכים להניח תפילין אפילו לדקה בין הפחה להפחה ולא מבשך כל התפלה. לגבי ההרגשות שצריכך לשירותים כיון שאלה רק הרגשות, מותר לתפלל.
הרב שלום, ברור לי – שאין ההבנה דלקמן, נכונה. מכל-מקום, כשאני מבקש לסקור את ההבנות השונות שניתנו לסוגיה ביומא, אני מבין שיש כאלו שרואים במחלוקת
שלום לרב! אני בהריון תאומים בשבוע ה – 22 שנה וארבעה חודשים אחרי לידת בני הבכור בניתוח קיסרי לא ידוע לי על תופעות מיוחדות מלבד
מקרה כירורגי מחדר מיון: בן 95, צלול קוגניטיבית. ב-3 חודשים האחרונים ירידה בתפקוד ונזקק לעזרת המשפחה בתפקוד יומיומי בביתו. ברקע COPD, אי ספיקת לב קלה-בינונית.
מספר פעמים שמעתי ממך שר' זלמן נחמיה גולדברג סובר שבתרומת ביצית האמא המולידה היא האם . האם יש את הדברים בכתב בשמו ? כמדומני שאמרת