אני וחברתי מתכננות לעעשות בעזרת ה' עבודת מחקר בנושא : "תכנון ילד להצלת חיים של אח חולה במחלה גנטית קטלנית". רצינו לדעת מהי עמדת ההלכה והמוסר לאפשר "תכנון" ילד לצורך חיים של אח חולה, האם לאפשר הבאת ילד לעולם בדרך של הפרייה חוץ גופית?, האם מותר "לבחור" באבחון גנטי טרום השרשתי את העובר המתאים?, ומה עושים עם שאר העוברים?
נשמח מאוד אם תוכלו לענות לנו !!! תודה ויום טוב !!!!
על פי ההלכה, כדי שפעולה מסויימת תהיה אסורה חייבת להמצא סיבה הלכתית לאסור.
לכן קודם כל צריך לברר האם יש איסור להביא לעולם ילד "מעוצב" או שחובה על פי ההלכה להשאיר את תכונות היילוד ליד המקרה.
גם אם ימצא איסור ליצירת ילד "מעוצב", יש לבדוק האם האיסור הזה מתקיים או נדחה במקום פיקוח נפש.
לאור דרך ניתוח זו קשה למצוא נימוקים לאסור את התהליך.
כמובן שניתוח הלכתי מפורט יותר חשוב לפני הכרעה הלכתית מעשית, אך דיון כזה חורג ממסגרת זו.
מומלץ גם שתעיינו בשו"ת בנושא בחירת מין הולד – שאלתה של ד"ר חנה קטן ותשובתו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין. השאלה והתשובה פורסמו באסיא עה-עו, עמ' 190-192. להלן קישור למאמר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.13.asp
My family runs blood drives about 4 times a year. Recently, someone decided not to give blood because it was not being directly collected for
שלום רב. האם ידוע לכם על בעיה בכשרות התרופה אלדוין להורדת חום. מישהו אמר, שהקפסולה עשויה מחומרים שאינם כשרים. בתודה
שלום רב בני נרשם ללימודי רפואה בארץ. מאחר ומדובר בכהן ולנוכח הקורס באנטומיה (ניתוח גופות) האם עליו לוותר על לימודי רפואה? בהמשך לשאלה בדבר לימודי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.