א. האם מותר לחתוך בשבת את עור הפריעה אחרי ביצוע הפריעה כהלכה?
ב. מה הדין בימות החול?
שלבי המילה הם: חיתוך, הסרת הערלה, פריעה – הפשלת הקרום הפנימי של הערלה, עם חיתוך בציפורניים, מציצה, וחבישה.
אחרי שמפשילים את הקרום אחורנית, הקרום מגן על חלק מהאזור עד ליצירת צלקת, שמתחברת אליו.
ישנם מוהלים, שבגלל שהקרום נראה מופשל ו"לא אסתטי", וכדי להראות להורים שמלאכתם "מושלמת", גוזרים אותו במספריים.
זאת למרות שאין אלו "ציצין", שהציצים הם רק על העטרה, כמבואר בשו"ת אדמו"ר צמח צדק חלק יורה דעה סימן רב.
כשעושים זאת באמצע השבוע – עוברים על איסור 'חבלה', וגם גורמים נזק עתידי לתינוק, כפי שהתברר ע"י חכמי הרפואה בשנים האחרונות.
ואם עושים זאת בשבת – יש בזה איסור תורה עם חיוב חטאת כרת וסקילה ר"ל. וכן פסק הגר"ש וואזנר בשו"ת שבט הלוי חלק ו סימן קצא, שאינו בגדר ציצין ואין היתר לבצע חיתוך כזה בשבת.
אני אחרי לידה כחודשיים וחצי לאחר כשישה שבועות קיבלתי וסת לאחר כשבוע שהייתי נקיה לאחר המקוה היה לי כתם חום רק יום אחד לאחר כמה
צהריים טובים, אני מתנדבת נוער במד"א (ואני מדגישה זאת מפני שחשוב להבהיר שישנם דרגים יותר גבוהים ממני במד"א!!). ידועה לכם וודאי הבעייה של התנדבות דתיים
בס"ד אני בחורה רווקה בת 53 בקשר רציני עם בחור גרוש בן 51 שלו יש 4 ילדים. מבחינתו אין כל בעיה להביא ילדים נוספים לעולם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.