עד היכן הוא בודק – וההשוואה למקור יצירת הוולד (הסוגיה ביומא פה)
הרב הלפרין שלום,הגמרא ביומא פה ע"א, מנסה להתאים בין מח' "עד היכן הוא בודק?" למח' בתחום האמבריולוגיה – "מהיכן הולד נוצר".הגמ' מנסה ליצור קורלציה בין
שלום רב.
אני תלמידה בכיתה ט' והשנה אנו עושות באולפנא עבודה בנושא גנטיקה.
הנושא שבחרנו, חברותיי ואני, לעשות עליו הוא: "תיכנון ולד להצלת ילד אחר." כגון: הסיפור של שרון הררי. (-"שתזכה לשנה הבאה", זהו סיפרה).
רצינו לדעת מה דעת ההלכה בנושא. האם יש היתר לכך?
בעצם, אם נולד ילד שחולה בפנקוני אנמיה- מחלה גנטית (אמיתי הררי- בנה של שרון) ויודעים שגופו יקרוס והוא לא יחזיק מעמד עוד הרבה שנים- האם במצב כזה מותר "לתכנן" ילד נוסף במטרה להשתיל אצל הילד החולה מוח עצם – תאים חדשים ובריאים מהילד החדש? חשוב לציין, שכדי לעשות זאת חייבים לעבור אבחון גנטי טרום השרשתי, הפריה חוץ גופית, ובדיקה להתאמת רקמות.
אם כך- האם ההלכה מתירה המצב כזה לעבור את התהליך? יש כאן ערכים שמתנגשים זה בזה. ערך חיים מול הצלת חיים. מה דעת ההלכה בנושא?
ב. קיימת שאלה חשובה נוספת שיש לדון בה כאן. ככלל, אסור לקחת מאדם תרומת רקמה או תרומת דם בלא הסכמתו. מה דינו של תינוק או ילד קטן, שאיננו מסוגל לתת לכך הסכמה בעצמו. האם מותר לקחת ממנו תרומת דם (שאיננה מזיקה) בלא שהוא נתן הסכמה תקפה? האם חובת ההצלה בסכנת חיים מתירה נטילה כזו? אלו שאלות חשובות שצריכות להלקח בחשבון בכל דיון מסוג זה. דיון בסיס בשאלה זו מובא בנשמת אברהם, חו"מ, סי' רמג, ס"ק א.
הרב הלפרין שלום,הגמרא ביומא פה ע"א, מנסה להתאים בין מח' "עד היכן הוא בודק?" למח' בתחום האמבריולוגיה – "מהיכן הולד נוצר".הגמ' מנסה ליצור קורלציה בין
אני מביא תשובה לכבי שז"ל: א. לשז"ל מרובה בתקופת הרווקות יכול שתהא השפעה מסויימת על חיי הנישואין. השפעה זו קטנה יותר ככל שגיל הנישואין צעיר
שאלתי היא: האם יש בהלכה גדר עד כמה צריך לזעזע את הבתולים כדי שייחשב כבעילת מצווה ? כלומר, אדם שבבעילת מצוה הגיע לבתולין, אנו יודעים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.