ניתוח באשכים לאדם מבוגר
שלו' רב בן משפחה שגילו מעל 80 עומד לעשות ניתוח בעקבות הידרוצל הבנתי ממנו שהניתוח נעשה ע"י חיתוך בשק האשכים שאיבת הנוזלים וקילוף והוצאה של
שלום לרב
1-האם יש חיוב לישון עם כיפה?
2- אדם שרגלו גובסה לתקופה של חודש ימים האם אחרי שהוא מוריד את הגבס צריך לברך ברכת הגומל?
תשובת הרב שקאני:
א אין חיוב לישון עם עם כיפה, אך ממדת החסידות להיות עם ראש מכוסה בעת השינה[1].
ב מי שרגלו גובסה לתקופה מסויימת, אם הסיבה היתה מחמת שבר שאינו מסוכן, אם מחמת הכאבים הוצרך לשכב במטה לנוהגים כדעת השו"ע יש להם לברך הגומל ולנוהגים כרמ"א אין להם לברך הגומל אא"כ מדובר במקום סכנה כגון בשבר פתוח, שאז יש לברך הגומל גם אם לא שכב ג' ימים במטה[2].
[1] משנ"ב (סי' ב סק יא). וע"ע בספר פסקי תשובות (סי' ב אות ט).
[2] יעויין בשו"ע (סי' ריט ס"ח), שלדעתו חולה שנתרפא מחוליו מברך הגומל, ולענין זה נחשב לחולה כל שמחמת חוליו הוצרך לשכב במטה, ואפי' לא היה באותו חולי כל חשש סכנה, כל שנתרפא מחוליו צריך לברך הגומל. ולדעת הרמ"א אין לברך הגומל אלא בחולי שיש בו סכנה. וכתב הבה"ל (שם ד"ה כגון), שאם חלה בחולי שיש בו סכנה, אפי' לא הוצרך לשכב במטה כלל, צריך לברך הגומל. ועיין בספר פס"ת (סי' ריט אות כ עמ' תתפא). וצ"ע. ושו"ר לגאון בעל הרבבות אפרים ח"ו (סוף סי' תכ) שכתב שעל שבר יש לברך הגומל ולא חילק כנזכר מקודם. והנראה לענ"ד כתבתי.
שלו' רב בן משפחה שגילו מעל 80 עומד לעשות ניתוח בעקבות הידרוצל הבנתי ממנו שהניתוח נעשה ע"י חיתוך בשק האשכים שאיבת הנוזלים וקילוף והוצאה של
שלום ידוע שפקיעת מי שפיר מקדמת את הלידה. מנגד ידוע שמבחינת ההלכה לא מזרזים לידה, אלא במקרים מיוחדים. האם על פי ההלכה פקיעת מי שפיר
שלום 1)אני רופא מתמחה ברפואה פנימית 2)בכל חודש משובץ שבת אחת או יותר לתורנות; לעיתים נדירות (פעם או פעמיים בהתמחות של ארבע שנים לא שובצתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.