האם קיימים סימוכין בהלכה המגדירים את השקר כמחלה.
בתודה,
השאלה לא ברורה לי.
יש מצבים רפואיים המשפיעים על האדם ודוחפים אותו לאמירת שקר.
מצד שני לא כל אמירת שקר מקורה במחלה, אלא אם כן נקבל את דברי חז"ל הכלליים "אין אדם חוטא אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות", כפשוטם.
אנו נשואים כמעט שנתיים, וב"ה יש לנו בת. מאז החתונה, בשעת התשמיש אנו משתמשים בג'ל (בדרך כלל אלו-וורה) כדי שלאשתי לא יכאב. לפני החתונה נאמר
חלב רב טבעי בשם-"רפאל". מה דינו לגבי פסח. מדובר באשה המניקה מלא לתינוק בן 5 חודשים. תודה. ש'