פדיון הבן לאחר טיפולי פוריות
לאחר טיפולי פוריות, ב"ה חברתינו נושאת בבטנה בן בכור. באחד מהטיפולים, הופרתה ביצית למשך ארבעה או חמישה שבועות, אך בבדיקת דם התברר כי לעובר אין
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח לנו ממצב זה- אז נשנה זאת? אני חוזר ומדגיש את שאלתי- אין כוונתי רק לשינוי ע"י ניתוח פלסטי ע"מ להראות, אולי- מושכים יותר- אם בעיני עצמנו ואם בעיני הסביבה- אלא גם התגברות על פגמים אחרים ושונים- כמו הרכבת משקפיים. תודה.
א. ככלל – מותר לעבור ניתוח כדי לתקן פגם אמיתי שגורם הפרעה באורח החיים. לכן מותר מבחינה הלכתית (בתנאי שלא מדובר בנטילת סיכון ממשי) לבצע ניתוח ליזר להורדת משקפים, אם מדובר באדם ללא סיכונים מיוחדים.
ב. לגבי ניתוחים פלסטיים – ראה באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994) כרך ד' ערך "ניתוחים", פרק "ניתוחים מיוחדים". עמ' 605-612, ובמקורות המובאים שם. להלן קישור לערך מתוך האנציקלופדיה בגרסה המקוונת שלו, דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject110.asp
לאחר טיפולי פוריות, ב"ה חברתינו נושאת בבטנה בן בכור. באחד מהטיפולים, הופרתה ביצית למשך ארבעה או חמישה שבועות, אך בבדיקת דם התברר כי לעובר אין
שלום, רציתי לדעת אם במקרה של חקירת ומיפוי הגנום של כל אדם, למי תהיה הבעלות על הנתונים שנמצאו? אשמח לקבל תשובה כמה שיותר מהר. בתודה
בהמשך לתשובתכם מיום כ"ו חשון. חברתי טוענת כי לא עשתה מוך דחוק ואת הבדיקות של הפסק טהרה וראשון עשתה אבל לא לעומק כדי שלא תראה
שלום לרב הלפרין אישתי בשבוע 12+7 לאחר IVF והריון עם תאומים לאחר 8 שנים ללא ילדים שאלתי איך היא תנהג בצום יום הכיפורים אודה לתשובתך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.