זמן הלידה לקראת השקיעה ביום רגיל ולקראת תשעה באב
שלום לרב הלפרין.יולדת שהולד הונח על בטנה צמוד לזמן השקיעה, ועדותה ועדות המיילדת הוא שרוב הראש היה בחוץ למשך כמה וכמה דקות קודם לכן במהלך
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח לנו ממצב זה- אז נשנה זאת? אני חוזר ומדגיש את שאלתי- אין כוונתי רק לשינוי ע"י ניתוח פלסטי ע"מ להראות, אולי- מושכים יותר- אם בעיני עצמנו ואם בעיני הסביבה- אלא גם התגברות על פגמים אחרים ושונים- כמו הרכבת משקפיים. תודה.
א. ככלל – מותר לעבור ניתוח כדי לתקן פגם אמיתי שגורם הפרעה באורח החיים. לכן מותר מבחינה הלכתית (בתנאי שלא מדובר בנטילת סיכון ממשי) לבצע ניתוח ליזר להורדת משקפים, אם מדובר באדם ללא סיכונים מיוחדים.
ב. לגבי ניתוחים פלסטיים – ראה באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994) כרך ד' ערך "ניתוחים", פרק "ניתוחים מיוחדים". עמ' 605-612, ובמקורות המובאים שם. להלן קישור לערך מתוך האנציקלופדיה בגרסה המקוונת שלו, דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject110.asp
שלום לרב הלפרין.יולדת שהולד הונח על בטנה צמוד לזמן השקיעה, ועדותה ועדות המיילדת הוא שרוב הראש היה בחוץ למשך כמה וכמה דקות קודם לכן במהלך
שלום וברכה, אני מחפש חומר, לצורך כתיבת עבודה, בנושא "פוריות" תחת הכותרות: 1. יכולת כפיה של אחד מבני הזוג לביצוע טיפולים או הפסקתם. 2. טיפולי
שלום אני לאחר לידה. במהלך הלידה (בעקבות קיסרי קודם) נוצרו קרעים ברחם והומלץ ע"י הרופאים להמנע מהריון נוסף. לאחר הלידות הקודמות נטלתי סרזט. כעת אני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.