מציצה במילה ומילה רפואית
קראתי את המאמרים לגבי ההסבר הרפואי של הצורך במציצה במילה. שאלתי מכיוון במילה רפואית (ככל הידוע לי) אין מציצה אם כן אמורים להיות יותר סיבוכים
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח לנו ממצב זה- אז נשנה זאת? אני חוזר ומדגיש את שאלתי- אין כוונתי רק לשינוי ע"י ניתוח פלסטי ע"מ להראות, אולי- מושכים יותר- אם בעיני עצמנו ואם בעיני הסביבה- אלא גם התגברות על פגמים אחרים ושונים- כמו הרכבת משקפיים. תודה.
א. ככלל – מותר לעבור ניתוח כדי לתקן פגם אמיתי שגורם הפרעה באורח החיים. לכן מותר מבחינה הלכתית (בתנאי שלא מדובר בנטילת סיכון ממשי) לבצע ניתוח ליזר להורדת משקפים, אם מדובר באדם ללא סיכונים מיוחדים.
ב. לגבי ניתוחים פלסטיים – ראה באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994) כרך ד' ערך "ניתוחים", פרק "ניתוחים מיוחדים". עמ' 605-612, ובמקורות המובאים שם. להלן קישור לערך מתוך האנציקלופדיה בגרסה המקוונת שלו, דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject110.asp
קראתי את המאמרים לגבי ההסבר הרפואי של הצורך במציצה במילה. שאלתי מכיוון במילה רפואית (ככל הידוע לי) אין מציצה אם כן אמורים להיות יותר סיבוכים
יש לי שלש שאלות בנוגע לרפואה אם תוכל לכתוב לי תשובה תודה רבה. 1.
שלום רב פניתי איליכם בעבר בנושא הילד נכה הבן שלי ילד C.P. מלידה חוגג בעוד שנה בר מצווה יש לי שאלות רבות בנושא הנוגע לעצם
בס"ד שלום רב, ברצוני לדעת את השקפת ההלכה היהודית לגבי תרומת איברים לאחר המוות? תודה רבה בשורות טובות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.