צום יום הכיפורים בסוף הריון
בס"ד שלום, אשתי תהיה בע"ה ביום כיפור בסוף חודש התשיעי להריון. ב"ה ההריון בסדר. העובר והאמא בריאים. מה ההוראות לגבי הצום? שמעתי שעל אף העדר
רציתי לשאול- מה דעת ההלכה על שינוי גופני- כמו ניתוחים פלסטיים, ואפילו צביעת שיער, ובשונה- הרכבת משקפיים. האם זוהי התערבות במעשה ד' וכאילו לא נוח לנו ממצב זה- אז נשנה זאת? אני חוזר ומדגיש את שאלתי- אין כוונתי רק לשינוי ע"י ניתוח פלסטי ע"מ להראות, אולי- מושכים יותר- אם בעיני עצמנו ואם בעיני הסביבה- אלא גם התגברות על פגמים אחרים ושונים- כמו הרכבת משקפיים. תודה.
א. ככלל – מותר לעבור ניתוח כדי לתקן פגם אמיתי שגורם הפרעה באורח החיים. לכן מותר מבחינה הלכתית (בתנאי שלא מדובר בנטילת סיכון ממשי) לבצע ניתוח ליזר להורדת משקפים, אם מדובר באדם ללא סיכונים מיוחדים.
ב. לגבי ניתוחים פלסטיים – ראה באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994) כרך ד' ערך "ניתוחים", פרק "ניתוחים מיוחדים". עמ' 605-612, ובמקורות המובאים שם. להלן קישור לערך מתוך האנציקלופדיה בגרסה המקוונת שלו, דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject110.asp
בס"ד שלום, אשתי תהיה בע"ה ביום כיפור בסוף חודש התשיעי להריון. ב"ה ההריון בסדר. העובר והאמא בריאים. מה ההוראות לגבי הצום? שמעתי שעל אף העדר
שלום וברכה, העור שלי בהיר מאוד ונשרף בקלות. בשבת אני נוהגת לצאת לטייל במרחבים. ללא קרם שיזוף, אני אאלץ להישאר ספונה בביתי. איך עלי לנהוג?
יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר זמן רב, אני בן 42 יש לי חבר שהיה במצב מאוד מסוכן, וב"ה היום הוא הבריא, מאז נקשרתי אליו
שלום, אני כעת בהריון בשבוע 14+3 לפני כשבועיים החל לי דימום מאסיבי הגעתי לביה"ח ושמה נאמר לי שיש לי שליית פתח, כבר באותו היום הדימום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.